Na pierwszy rzut jazda pługiem śnieżnym latem może budzić rozbawienie, jednak ma poważne uzasadnienie. Mistrzostwa są wyrazem uznania dla ważnej pracy w służbie społeczeństwa. Służba ta spełnia swoją funkcję tylko wtedy, gdy ludzie i maszyny doskonale współpracują. Dlatego też pracownicy regularnie szkolą się do służby zimowej – nawet latem.
Podczas mistrzostw 26 drużyn rywalizuje na torze o długości około 450 metrów w 15 dyscyplinach nawiązujących do rzeczywistych czynności będących elementem codziennej pracy pracownika drogowego, takich jak manewrowanie pługiem na wąskich drogach parkingowych, pasach awaryjnych na autostradzie lub na ciasnych drogach wiejskich. Tę umiejętność kierowcy zademonstrują podczas jazdy slalomem, przejazdu alejką czy omijania wąskich kantówek. Będą też inne konkurencje, jak zatrzymanie się przed przeszkodą podczas cofania oraz wpychanie rur PCV lub beczek na oznaczone pole.
Szczegóły opracowano w taki sposób, aby uczestnicy mogli zademonstrować swoje umiejętności prowadzenia pojazdu w jak najkrótszym czasie. Innymi słowy, szansę na punktowane miejsca będą mieli tylko ci, którzy potrafią wykonać zadania dokładnie i szybko. Wszystkie zespoły będą korzystać z tego samego Unimoga U423 z manualną skrzynią biegów. Zgodnie z przepisami, niedozwolone jest korzystanie z kamery cofania lub kamery przedniej.
Źródło: Federal Autobahn GmbH
Utworzona: 2024-09-21