Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie regulując prędkość. System LDWS/DDAW ostrzega o senności wyzwalając alarm dźwiękowy i wizualny na desce rozdzielczej, gdy pojazd zjeżdża z pasa ruchu. Natomiast system ISA rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega w przypadku, gdy pojazd porusza się wyższą prędkością. System automatycznego hamowania awaryjnego AEBS reaguje na zagrożenia zderzenia poprzez aktywowanie hamulców w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. Podwozie i przyczepę wyposażono również w system TPMS, który informuje kierowcę o aktualnym ciśnieniu w oponach, co zmniejsza ryzyko rozerwania opony w przypadku jazdy z nieodpowiednim ciśnieniem. Oprócz pojazdów w ofercie znalazło się również kompleksowe wsparcie w postaci dwuletniej usługi Optifleet, szkoleń kierowców z jazdy racjonalnej oraz 5-letniego kontraktu serwisowego Start&Drive Excellence.
Zabudowy Igloocar
Zabudowy Igloocar powstały w oparciu o technologię podciśnieniowego klejenia płyt warstwowych, co gwarantuje uzyskanie najwyższych parametrów izolacyjnych. Nadwozia zostały przystosowane do montażu agregatu chłodniczego z dwoma parownikami oraz ścianek działowych, co umożliwia podział wnętrza na dwa niezależne przedziały o różnych temperaturach. Podłogę pokryto blachą antypoślizgową ze stopu AL, spawaną z kątownikiem przypodłogowym, co stworzyło szczelną „wannę”. Listwy do blokowania ładunku na ścianach bocznych oraz drążki poziome i pionowe umożliwiają bezpieczne przewożenie towaru.Dwuskrzydłowe drzwi tylne oraz boczne jednoskrzydłowe na prawej ścianie pozwalają na łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo nadwozia zostały wyposażone w szereg lamp oświetleniowych, błyskowych i roboczych, aby kierowca mógł pracować komfortowo w bezpiecznych warunkach.
Windy Bär Cargolift
Zestawy wyposażono w windy hydrauliczne Bär Cargolift o ładowności 2000 kg z momentem udźwigu wynoszącym 20 kNm, co zapewni bezawaryjną i bezpieczną eksploatację przez długi czas. Wysoka na ponad 2 metry aluminiowa platforma pomieści jednocześnie dwie palety, a dzięki rollstopom możliwy jest jednoczesny transport co najmniej dwóch roll-kontenerów. Windy wyposażono w sterowanie nożne na platformie, migacze oraz dodatkowy pilot z kablem.Na przyczepach zamontowano urządzenia specjalnie zaprojektowane pod tego typu pojazdy - z krótkim tylnym zwisem. Przyczepy zyskały niezależne akumulatory, które są ładowane podczas jazdy z alternatora ciężarówki. To rozwiązanie zapewnia, że winda jest zawsze gotowa do pracy, nawet jeżeli przyczepa nie jest spięta z samochodem.
Berto Polska
Przewoźnik wykorzystuje ponad 100 pojazdów do transportu towarów w całej Polsce. Firma jest obecna na 3 rynkach: spożywczym z kontrolą temperatury, farmaceutycznym i materiałów budowlanych. Dysponuje różnymi punktami przeładunkowymi, co pozwala na organizowanie transportu wahadłowego, jak i prowadzenie lokalnej dystrybucji. Renault Trucks jest długoletnim partnerem Grupy Berto, a także firmy Berto Polska, która zamierza kontynuować odnawianie floty w 2025 roku, aby oferować rozwiązania transportowe spełniające nowe wymagania - normy środowiskowe i bezpieczeństwa.Źródło: Renault Trucks Polska