Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Połączenie ładowania z czasem jazdy i odpoczynku stanowi spore wyzwanie

Utworzona: 2024-09-21


W dwumiesięcznym teście pięciu przedstawicieli branży transportowej przetestowało oprogramowanie, które ma umożliwić niezawodne planowanie tras z uwzględnieniem dostępnych punktów ładowania i stacji tankowania wodoru i LNG.

Pracownicy katedry Inżynierii Produkcji Komponentów dla E-Mobilności (PEM) Uniwersytetu RWTH w Akwizgranie, wspólnie z licznymi partnerami, pomyślnie ukończyli fazę pilotażową projektu badawczego „DRivE” finansowanego przez niemieckie Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu.

Dotychczas brak aktualnych informacji na temat dostępności stacji ładowania i tankowania budził obawy w związku z objazdami i długim czasem oczekiwania. Ponieważ zasięg dzisiejszych ciężarówek napędzanych akumulatorami ogniwami paliwowymi wynosi od 200 do 500 kilometrów, niezbędne są aktualne informacje na temat dostępności infrastruktury – zwłaszcza że sieć stacji tankowania wodoru i skroplonego gazu ziemnego jest nadal bardzo ograniczona w całych Niemczech, a dostęp do stacji ładowania często trudno zaplanować.

Opcja cyfrowej rezerwacji punktów ładowania

Projekt „DRivE” dowiódł jednak, że planowanie postojów na tankowanie lub ładowania za pomocą sieci cyfrowej zwiększa zaufanie do ciężarówek z alternatywnymi układami napędowymi. Podczas 8-tygodniowego testu w warunkach rzeczywistych algorytm był stopniowo optymalizowany, aby zapewnić bezpieczne planowanie tras dla pojazdów użytkowych z napędem akumulatorowym, wodorowym lub na skroplony gaz ziemny (LNG). Teraz, gdy funkcjonalność systemu planowania tras została pomyślnie zademonstrowana, praca skupia się na standaryzacji interfejsu zarządzania flotą. Wspólnie z firmą Park Your Truck z Dessau-Roßlau, jedną z partnerów projektu, oprogramowanie ma obejmować system cyfrowej rezerwacji punktów ładowania.

Połączenie procesów ładowania z czasem jazdy i odpoczynku, a także zaplanowanymi postojami na ładowanie, stanowi duże wyzwanie. Bez niezawodnego przepływu danych i prostej komunikacji z kierowcą nie jest to wykonalne powiedział Thorsten Stuke, współzałożyciel ZeKju GmbH, Augsburg.

Ułatwianie przejścia dzięki pomocy cyfrowej

Projekt „DRivE” ma potrwać do końca 2024 r. Jego celem jest rozpoznanie, w jaki sposób narzędzia cyfrowe mogą pomóc firmom z branży TSL w przestawieniu się na bezemisyjne samochody ciężarowe w transporcie dalekobieżnym. Oprócz Katedry PEM partnerami projektu są Instytut Zarządzania Przemysłowego (FIR) e. V. na Uniwersytecie RWTH w Aachen, Park Your Truck GmbH, ZeKju GmbH, MANSIO GmbH, Hammer Road Cargo i Maintrans Internationale Spedition.

Źródło: Katedra Inżynierii Produkcji Komponentów dla E-Mobilności (PEM)
grafika poglądowa
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Wega Agencja celna


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels