Jesteśmy daleko od przyjętego 2 lata temu celu 400 mostów rocznie. Ponadto w ostatnich tygodniach przetargi w tej sprawie były coraz częściej odwoływane ze względu na brak pieniędzy, a program prac budowlanych realizowanych przez Autobahn GmbH jest bardzo napięty. Ogłoszono też, że budżet spółki ma zostać obcięty o 20% z 6,2 mld euro do 4,9 mld euro. Taka polityka inwestycyjna doprowadzi do zamknięcia jeszcze większej liczby mostów i dalszego pogarszania się stanu sieci drogowej. Zamiast obcinać środki na budowę autostrad, należałoby udostępnić dodatkowe środki inwestycyjne w wysokości miliarda rocznie, aby uruchomić skuteczny program modernizacji mostów i zapewnić modernizację autostrad federalnych stwierdzają sygnatariusze listu.Według aktualnego przeglądu Federalnego Związku Średnich Przedsiębiorstw Budowlanych (BMDV), ponad 1000 obiektów mostowych na autostradzie znajduje się w „nieodpowiednim stanie konstrukcyjnym”, a stan 80 obiektów określony jest jako „niedostateczny”. W przypadku dużej liczby mostów nośność, a tym samym funkcjonalność, jest poważnie ograniczona. Jeśli program budowy mostów nie zostanie zrealizowany – jak zapowiada rząd federalny – stowarzyszenia przewidują dalsze awarie, które sparaliżują ruch na całe lata. Przekierowanie ruchu wokół zniszczonych lub zamkniętych mostów autostradowych powoduje chaos w ruchu w gminach, przez które przebiegają trasy objazdowe, stanowi obciążenie dla mieszkańców i przedsiębiorstw tam działających, a także powoduje nadmierne obciążenie szlaków komunikacyjnych w gminach.
Źródło: DSLV