Sytuacja jest nie do przyjęcia. Protesty francuskich rolników zagrażają bezpieczeństwu kierowców, którzy po prostu starają się wykonywać swoją pracę i dostarczać towary obywatelom i przedsiębiorstwom w UEpowiedziała Raluca Marian, dyrektor IRU ds. rzecznictwa w UE.Komisarz Vălean wspomniała o kilku działaniach, które podjęła wobec doniesień płynących z sektora transportu drogowego. Jednym z nich jest pismo skierowane do francuskiego ministra ds. transformacji ekologicznej i spójności terytorialnej, w którym wezwała do podjęcia pilnych działań zapewniających bezpieczeństwo pracownikom transportu i bezpieczeństwo ich ładunków na terytorium Francji.
Z inicjatywy IRU Komisja Europejska wezwała również do pilnego spotkania Sieci Krajowych Punktów Kontaktowych ds. Transportu w celu omówienia środków, które państwa członkowskie planują wdrożyć, aby zapewnić bezpieczne i prawidłowe funkcjonowanie europejskiej sieci transportowej w obliczu szerzących się protestów. IRU i jej organizacje członkowskie podkreśliły potrzebę publikowania oficjalnych informacji na temat obszarów, w których spodziewane są protesty, aby umożliwić przewoźnikom zmianę tras. W przyszłości IRU będzie na bieżąco informować Komisję o dalszych protestach i ich wpływie na transport drogowy w poszczególnych regionach.
STRAJK W POLSCE
Przypominamy, że 9 lutego 2024 od godziny 10 rolnicy rozpoczną blokadę wszystkich przejść granicznych z Ukrainą oraz dróg i autostrad w całej Polsce.Źródło: IRU/etransport.pl