Elektromobilność, mobilność miejska
Obecnie francuski producent oferuje pełną gamę pojazdów z panędem elektrycznym, począwszy od rowerów towarowych o udźwigu do 650 kg po ciągniki o dmc do 44 ton i ciężarówki do robót miejskich. Goście targowi będą mieli okazję zobaczyć zupełnie nowe modele E-Tech T i C z nowym logo marki, przeznaczone do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego, których seryjna produkcja rozpocznie się w listopadzie w fabryce Renault Trucks w Bourg-en-Bresse (Ain, Auvergne-Rhône-Alpes). Oprócz nich na wystawie zaprezentowane zostanie model E-Tech D z nową stylistyką przodu. Ten pojazd klasy średniej zostanie wyposażony w nowe funkcje poprawiające bezpieczeństwo na obszarach miejskich, zarówno dla kierowców, jak i innych użytkowników dróg. Kolejną kategorię stanowią elektryczne pojazdy dostawcze. Jednym z nich będzie furgon E-Tech Trafic, z zabudową chłodniczą, natomiast drugi pojazd użytkowy zostanie zaprezentowany podczas tradycyjnej konferencji prasowej w środę 22 listopada. Gamę pojazdów miejskich będą też reprezentować dwa elektryczne rowery towarowe Kleuster Freegônes. Jeden będzie wyposażony w suchą ładownię o udźwigu 300 kg i pojemności użytkowej 2m3, natomiast drugi będzie przeznaczony do przewozu posiłków. Te ekonomiczne trójkołowce ze wspomaganiem elektrycznym są obecnie montowane w zakładzie produkcyjnym Renault Trucks w Vénissieux (Rhône, Auvergne-Rhône-Alpes) i dystrybuowane za pośrednictwem firmowej sieci.Efektywność energetyczna
Producent dąży do ciągłej poprawy efektywności energetycznej swoich pojazdów, aby zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Ilustracją tych wysiłków będzie model T DE z silnikiem o pojemności 13 litrów i mocy 480 KM. Ten model na rok 2024 korzysta z najnowszych udoskonaleń w segmencie pojazdów do ciężkich zastosowań. Zoptymalizowano wyposażenie kabin, aby poprawić komfort i ergonomię, a także wyposażono pojazdy w zaawansowaną technologię wspomagania kierowcy. Ciężarówki Renault Trucks mogą być zasilane paliwem B100, zarówno wyłącznie jak i z możliwością używania innego paliwa. B100 to zrównoważone paliwo alternatywne, które zmniejsza emisję CO2 o co najmniej 60%, oraz cząstek stałych nawet o 80%. Jest to paliwo w 100% odnawialne, które pozwala na uzyskania naklejki CRIT'AIR 1 „czyste powietrze” (dla opcji silnika zasilanego wyłącznie B100).Gospodarka o obiegu zamkniętym
To kluczowy element podejścia Renault Trucks do ograniczania zużycia zasobów naturalnych i wpływu pojazdów ciężarowych na środowisko. W ramach programu producent oferuje używane samochody ciężarowe po gruntownej regeneracji. Celem tego programu jest wydłużenie żywotności pojazdów ciężarowych zamiast ich wymiany na nowe. Po 3-4 latach użytkowania pojazdy poddawane są renowacji i ich oprogramowanie jest aktualizowane. Po zakończeniu procesu zregenerowane ciężarówki wracają do właścicieli na kolejne trzy lata eksploatacji. Producent zaprezentuje także nową serię używanych pojazdów specjalistycznych, Renault Trucks T Red.Oxygen
Na targach Solutrans nastąpi publiczna premiera eksperymentalnej elektrycznej 16-tonowej ciężarówki Oxygen, opracowanej we współpracy z firmą Geodis oraz 17 innymi partnerami z myślą o potrzebach logistyki miejskiej. Pojazd spełnia wszystkie wymagania w zakresie dostaw miejskich, nie wytwarza zanieczyszczeń ani hałasu oraz poprawia bezpieczeństwo czynne i bierne.Źródło: Renault Trucks