Informację tą przekazał kierownik działu licencjonowania przewoźników i dostępu do rynku Departamentu Transportu, o czym przeczytacie ➡ Zmiany dla przewoźników wykonujących przewozy do Wielkiej Brytanii. W związku z tym, Maciej Wroński, prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska zwrócił się do Andrzeja Adamczyka, Ministra Infrastruktury z wnioskiem o pilne podjęcie przez resort działań mających na celu utrzymanie ciągłości polskiej pracy przewozowej na rynku brytyjskim. TLP proponuje zainicjowanie przez stronę polską emisji dodatkowych zezwoleń EKMT, które mogłyby być wykorzystywane w przewozach KR3-UK i UK-KR3.
Pełna treść apelu do Ministerstwa Infrastruktury 📌
Zdaniem związku pracodawców, alternatywnym działaniem mógłby być powrót do umowy o międzynarodowych przewozach drogowych zawartej pomiędzy Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej a Polską. W szczególności w zakresie tych postanowień umowy, które nie są uregulowane w zawartym między Unią Europejską a Zjednoczonym Królestwem traktacie o handlu i współpracy (TCA). Dotyczyłoby to między innymi wykonywania przewozów do i z krajów trzecich, które mogłyby być wykonywane na zasadach wzajemności przez przewoźników z obu państw wyłącznie na podstawie posiadanej licencji.
Źródło: Transport i Logistyka Polska
Utworzona: 2022-12-23