Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Transport i Logistyka Polska

Partner etransport.pl - Transport i Logistyka Polska

Transport i Logistyka Polska to organizacja pracodawców utworzona 1 sierpnia 2014 r. w Uniejowie. Wśród założycieli było 14 firm transportowo-logistycznych będących uznanymi przedsiębiorcami z punktu widzenia rynku pracy. Każda z nich zatrudnia po kilkuset pracowników i jest liczącym się graczem na rynku TSL. Dziś TLP to ponad 50 wiodących firm zatrudniających łącznie ok. 25 tysięcy pracowników. Działamy, aby chronić, promować i reprezentować transport, spedycję i logistykę, w tym również ekonomiczne i prawne interesy naszych członków – firm transportowo-logistycznych, które są uznanymi przedsiębiorcami z branży TSL.

Chcemy stworzyć zarówno w polskiej, jak i zagranicznej opinii publicznej pozytywny wizerunek polskiego transportu drogowego, wpływać na sytuację i kształt prawny tej branży oraz chronić jej interesy. Jesteśmy po to, aby sektor transportu drogowego rósł w siłę.

Nasza Misja
Transport i Logistyka Polska ma za zadanie ochronę, promowanie i reprezentowanie wspólnych ekonomicznych i prawnych interesów swoich członków oraz tworzenie wśród polskiej i zagranicznej opinii publicznej pozytywnego wizerunku polskiego transportu drogowego.

www.tlp.org.pl

Artykuły partnera

Kto zapłaci za pomyłkę Brukseli? Stowarzyszenia mówią wprost: kierowcy i firmy
Kto zapłaci za pomyłkę Brukseli? Stowarzyszenia mówią wprost: kierowcy i firmy
2025-05-26
Dziewięć czołowych organizacji branżowych z Polski, Węgier, Chorwacji, Słowenii i Czech apelują do władz Unii Europejskiej o natychmiastowe wstrzymanie prac nad szkodliwą reformą przepisów dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
Warunki zawierania umów i zleceń przewozowych w transporcie drogowym – badanie praktyk rynkowych
Warunki zawierania umów i zleceń przewozowych w transporcie drogowym – badanie praktyk rynkowych
2025-05-15
Czy przewoźnik ma coś do powiedzenia i jak wygląda rynek zleceń w Polsce? Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” (TLP) prowadzi badanie dotyczące warunków zawierania umów i zleceń przewozowych na rynku transportu drogowego.
Przewoźniku, kierowco – Bruksela ZNÓW skomplikowała wam życie. Bo kto by słuchał praktyków ?
Przewoźniku, kierowco – Bruksela ZNÓW skomplikowała wam życie. Bo kto by słuchał praktyków ?
2025-05-08
Polski kierowca wykonujący przewóz z Włoch do Francji może wkrótce podlegać kilku różnym systemom ubezpieczeń społecznych. Unia Europejska finalizuje zmiany w przepisach, które wprowadzą obowiązek rozliczania składek w zależności od miejsca wykonanej usługi. TLP ostrzega: to cios w podstawy działalności firm transportowych.
Czas powiedzieć wprost, jak wygląda codzienność przewoźnika
Czas powiedzieć wprost, jak wygląda codzienność przewoźnika
2025-05-06
Czy zdarza Ci się podpisywać zlecenia, które nie dają żadnego pola do negocjacji? Czy widzisz w umowach zapisy, które obciążają odpowiedzialnością za rzeczy, na które nie masz wpływu? Czy czujesz, że rynek narzuca warunki, które nie mają nic wspólnego z partnerstwem?
Liczby nie kłamią: transport w kryzysie, ale widać światełko w tunelu
Liczby nie kłamią: transport w kryzysie, ale widać światełko w tunelu
2025-01-09
Od połowy 2023 roku w transporcie drogowym trwa silne spowolnienie, co wynika głównie z pogorszenia koniunktury w europejskiej gospodarce, w tym recesji w Niemczech. Ponad połowa ankietowanych przewoźników deklaruje spadek przychodów w ostatnich dwóch latach, a jednocześnie wiele firm liczy na to, że w długim okresie wróci wzrost gospodarczy i rentowność biznesu.
Nowe stawki za kilometr: Czy polscy przewoźnicy wytrzymają presję?
Nowe stawki za kilometr: Czy polscy przewoźnicy wytrzymają presję?
2024-12-20
Pod koniec listopada br. na stronach rządowego centrum legislacji opublikowany został projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (UC74) zmieniający zasady określania wysokości opłaty elektronicznej pobieranej za przejazd polskimi płatnymi drogami.
Kryzys w transporcie drogowym 2024 – prawdziwe przyczyny
Kryzys w transporcie drogowym 2024 – prawdziwe przyczyny
2024-12-17
Maciej Wroński, prezes Stowarzyszenia Transport i Logistyka Polska, wprost wskazuje na obiektywne przyczyny obecnego załamania w sektorze transportu drogowego. Dane GUS pokazują spadek salda obrotów z zagranicą o 35,4 mld PLN, wynikający z mniejszej wymiany towarowej. Sytuacja na krajowym rynku, choć stosunkowo stabilna, nie jest w stanie zrekompensować tych strat.
Polska na czele UE: czy transport doczeka się wielkich zmian?
Polska na czele UE: czy transport doczeka się wielkich zmian?
2024-11-01
Na początku przyszłego roku Polska obejmie na pół roku prezydencję w Radzie Unii Europejskiej, co pozwala w większym zakresie wpływać na unijną agendę i jej priorytety. W tym tygodniu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów podczas posiedzenia Rady Przedsiębiorców zaprezentowano zagadnienia, które będą w tym okresie przedmiotem prac dotyczących sektora transportowego.
2 mld zł to kropla w morzu potrzeb. Za transformację zapłacą przewoźnicy
2 mld zł to kropla w morzu potrzeb. Za transformację zapłacą przewoźnicy
2024-10-28
W ambasadzie Wielkiej Brytanii w Warszawie zorganizowana została konferencja pt. „Road transport decarbonisation day”, poświęcona kwestii zmniejszenia emisyjności transportu drogowego w Polsce i UE, zgodnie z narzuconymi przez Brukselę wymaganiami.
Bez pracowników spoza UE polski transport stanie
Bez pracowników spoza UE polski transport stanie
2024-10-22
Stale rosnącego niedoboru kierowców nie da się uzupełnić lokalnymi pracownikami. Aby wypełnić tę lukę, potrzebni są kierowcy z krajów spoza UE.
Wykorzystanie megaciężarówek w Polsce przyniosłoby wiele korzyści
Wykorzystanie megaciężarówek w Polsce przyniosłoby wiele korzyści
2024-10-15
Na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury poinformowali Komisję o toczących się pracach nad zmianą dyrektywy 96/53/WE, która określa wymiary i masę pojazdów, a także o tym, iż będą prowadzić analizy dotyczące możliwości wdrożenia pojazdów EMS (LHV), tzw. megaciężarówek na odcinkach polskiej sieci drogowej.
Ustawa o minimalnym wynagrodzeniu to kolejne kłody rzucone pod nogi polskim przewoźnikom
Ustawa o minimalnym wynagrodzeniu to kolejne kłody rzucone pod nogi polskim przewoźnikom
2024-10-06
Zdaniem Macieja Wrońskiego, prezesa Związku Pracodwców "Transport i Logistyka Polska" po wprowadzeniu rewolucyjnych zmian proponowanych przez ministrę Agnieszkę Dziemianowicz-Bąk polska branża transportowa stanie się jeszcze mniej konkurencyjna na unijnym rynku międzynarodowych przewozów drogowych.
ZAPADŁ WYROK: unieważniono obowiązek powrotu ciężarówek do kraju siedziby co 8 tygodni
ZAPADŁ WYROK: unieważniono obowiązek powrotu ciężarówek do kraju siedziby co 8 tygodni
2024-10-04
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) uchylił istotny przepis Pakietu Mobilności z 2020 roku, który regulował transport drogowy, jednocześnie podtrzymał większość zaskarżonych przez kilka państw członkowskich regulacji.
Niemieckie kontrole poważnie zagrożą polskim przewoźnikom
Niemieckie kontrole poważnie zagrożą polskim przewoźnikom
2024-09-13
Zapowiedź wprowadzenia kontroli granicznej na wszystkich niemieckich przejściach granicznych znacznie utrudni wymianę towarową w Unii Europejskiej i nie rozwiąże problemów tego kraju związanych ze skutkami jego własnej polityki migracyjnej.
Nie będzie dofinansowania wymiany tachografów
Nie będzie dofinansowania wymiany tachografów
2024-09-09
6 września 2024 roku Renata Rychter dyrektor Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury poinformowała, że postulowane przez branżę transportu drogowego dofinansowanie wymiany tachografów cyfrowych ostatecznie nie dojdzie do skutku.