Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Transport i Logistyka Polska

Partner etransport.pl - Transport i Logistyka Polska

Transport i Logistyka Polska to organizacja pracodawców utworzona 1 sierpnia 2014 r. w Uniejowie. Wśród założycieli było 14 firm transportowo-logistycznych będących uznanymi przedsiębiorcami z punktu widzenia rynku pracy. Każda z nich zatrudnia po kilkuset pracowników i jest liczącym się graczem na rynku TSL. Dziś TLP to ponad 50 wiodących firm zatrudniających łącznie ok. 25 tysięcy pracowników. Działamy, aby chronić, promować i reprezentować transport, spedycję i logistykę, w tym również ekonomiczne i prawne interesy naszych członków – firm transportowo-logistycznych, które są uznanymi przedsiębiorcami z branży TSL.

Chcemy stworzyć zarówno w polskiej, jak i zagranicznej opinii publicznej pozytywny wizerunek polskiego transportu drogowego, wpływać na sytuację i kształt prawny tej branży oraz chronić jej interesy. Jesteśmy po to, aby sektor transportu drogowego rósł w siłę.

Nasza Misja
Transport i Logistyka Polska ma za zadanie ochronę, promowanie i reprezentowanie wspólnych ekonomicznych i prawnych interesów swoich członków oraz tworzenie wśród polskiej i zagranicznej opinii publicznej pozytywnego wizerunku polskiego transportu drogowego.

www.tlp.org.pl

Artykuły partnera

KE planuje obowiązek posiadania pojazdów bezemisyjnych we flotach. Firmy muszą zabrać głos
KE planuje obowiązek posiadania pojazdów bezemisyjnych we flotach. Firmy muszą zabrać głos
2025-09-05
Ponad rok temu informowaliśmy o wstępnych konsultacjach prowadzonych przez Komisję Europejską w zakresie dekarbonizacji flot pojazdów służbowych. Obecnie KE podejmuje następne kroki i po podsumowaniu ubiegłorocznych konsultacji ogłosiła kolejne, które mają służyć przygotowaniu już przez KE stosownego aktu prawnego w tym zakresie.
Raport MI obnaża patologie w pracy kierowców: skrócone przerwy i masowe naruszenia czasu jazdy
Raport MI obnaża patologie w pracy kierowców: skrócone przerwy i masowe naruszenia czasu jazdy
2025-08-15
Ministerstwo Infrastruktury przygotowało sprawozdanie z wykonania dyrektywy 2002/15/WE dotyczącej organizacji czasu pracy kierowców. Znalazły się w nim wyniki kontroli przeprowadzonych w latach 2023–2024 przez Państwową Inspekcję Pracy i Inspekcję Transportu Drogowego. Dane są obszerne, a wnioski – niepokojące.
Znowu zawiedli – rząd wyrzuca z projektu to, czego branża TSL najbardziej potrzebowała
Znowu zawiedli – rząd wyrzuca z projektu to, czego branża TSL najbardziej potrzebowała
2025-06-30
Rząd Polski ponownie mocno rozczarował branżę TSL oraz jej klientów, którzy liczyli na zwiększenie efektywności pracy przewozowej, rozwiązanie problemów z niedoborem kierowców zawodowych oraz poprawę wskaźników emisji CO2 w transporcie.
Zielony Ład? Na papierze wygląda lepiej niż w rzeczywistości
Zielony Ład? Na papierze wygląda lepiej niż w rzeczywistości
2025-06-09
Komisja Europejska opublikowała dokument, który ma ocenić gotowość rynku i technologii do transformacji ciężkiego transportu drogowego. Ale – jak wskazuje Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) – dokument ten opiera się na zbyt ogólnych danych i pomija realia, z jakimi na co dzień mierzą się przewoźnicy.
Kto zapłaci za pomyłkę Brukseli? Stowarzyszenia mówią wprost: kierowcy i firmy
Kto zapłaci za pomyłkę Brukseli? Stowarzyszenia mówią wprost: kierowcy i firmy
2025-05-26
Dziewięć czołowych organizacji branżowych z Polski, Węgier, Chorwacji, Słowenii i Czech apelują do władz Unii Europejskiej o natychmiastowe wstrzymanie prac nad szkodliwą reformą przepisów dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
Warunki zawierania umów i zleceń przewozowych w transporcie drogowym – badanie praktyk rynkowych
Warunki zawierania umów i zleceń przewozowych w transporcie drogowym – badanie praktyk rynkowych
2025-05-15
Czy przewoźnik ma coś do powiedzenia i jak wygląda rynek zleceń w Polsce? Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” (TLP) prowadzi badanie dotyczące warunków zawierania umów i zleceń przewozowych na rynku transportu drogowego.
Przewoźniku, kierowco – Bruksela ZNÓW skomplikowała wam życie. Bo kto by słuchał praktyków ?
Przewoźniku, kierowco – Bruksela ZNÓW skomplikowała wam życie. Bo kto by słuchał praktyków ?
2025-05-08
Polski kierowca wykonujący przewóz z Włoch do Francji może wkrótce podlegać kilku różnym systemom ubezpieczeń społecznych. Unia Europejska finalizuje zmiany w przepisach, które wprowadzą obowiązek rozliczania składek w zależności od miejsca wykonanej usługi. TLP ostrzega: to cios w podstawy działalności firm transportowych.
Czas powiedzieć wprost, jak wygląda codzienność przewoźnika
Czas powiedzieć wprost, jak wygląda codzienność przewoźnika
2025-05-06
Czy zdarza Ci się podpisywać zlecenia, które nie dają żadnego pola do negocjacji? Czy widzisz w umowach zapisy, które obciążają odpowiedzialnością za rzeczy, na które nie masz wpływu? Czy czujesz, że rynek narzuca warunki, które nie mają nic wspólnego z partnerstwem?
Liczby nie kłamią: transport w kryzysie, ale widać światełko w tunelu
Liczby nie kłamią: transport w kryzysie, ale widać światełko w tunelu
2025-01-09
Od połowy 2023 roku w transporcie drogowym trwa silne spowolnienie, co wynika głównie z pogorszenia koniunktury w europejskiej gospodarce, w tym recesji w Niemczech. Ponad połowa ankietowanych przewoźników deklaruje spadek przychodów w ostatnich dwóch latach, a jednocześnie wiele firm liczy na to, że w długim okresie wróci wzrost gospodarczy i rentowność biznesu.
Nowe stawki za kilometr: Czy polscy przewoźnicy wytrzymają presję?
Nowe stawki za kilometr: Czy polscy przewoźnicy wytrzymają presję?
2024-12-20
Pod koniec listopada br. na stronach rządowego centrum legislacji opublikowany został projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (UC74) zmieniający zasady określania wysokości opłaty elektronicznej pobieranej za przejazd polskimi płatnymi drogami.
Kryzys w transporcie drogowym 2024 – prawdziwe przyczyny
Kryzys w transporcie drogowym 2024 – prawdziwe przyczyny
2024-12-17
Maciej Wroński, prezes Stowarzyszenia Transport i Logistyka Polska, wprost wskazuje na obiektywne przyczyny obecnego załamania w sektorze transportu drogowego. Dane GUS pokazują spadek salda obrotów z zagranicą o 35,4 mld PLN, wynikający z mniejszej wymiany towarowej. Sytuacja na krajowym rynku, choć stosunkowo stabilna, nie jest w stanie zrekompensować tych strat.
Polska na czele UE: czy transport doczeka się wielkich zmian?
Polska na czele UE: czy transport doczeka się wielkich zmian?
2024-11-01
Na początku przyszłego roku Polska obejmie na pół roku prezydencję w Radzie Unii Europejskiej, co pozwala w większym zakresie wpływać na unijną agendę i jej priorytety. W tym tygodniu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów podczas posiedzenia Rady Przedsiębiorców zaprezentowano zagadnienia, które będą w tym okresie przedmiotem prac dotyczących sektora transportowego.
2 mld zł to kropla w morzu potrzeb. Za transformację zapłacą przewoźnicy
2 mld zł to kropla w morzu potrzeb. Za transformację zapłacą przewoźnicy
2024-10-28
W ambasadzie Wielkiej Brytanii w Warszawie zorganizowana została konferencja pt. „Road transport decarbonisation day”, poświęcona kwestii zmniejszenia emisyjności transportu drogowego w Polsce i UE, zgodnie z narzuconymi przez Brukselę wymaganiami.
Bez pracowników spoza UE polski transport stanie
Bez pracowników spoza UE polski transport stanie
2024-10-22
Stale rosnącego niedoboru kierowców nie da się uzupełnić lokalnymi pracownikami. Aby wypełnić tę lukę, potrzebni są kierowcy z krajów spoza UE.
Wykorzystanie megaciężarówek w Polsce przyniosłoby wiele korzyści
Wykorzystanie megaciężarówek w Polsce przyniosłoby wiele korzyści
2024-10-15
Na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury poinformowali Komisję o toczących się pracach nad zmianą dyrektywy 96/53/WE, która określa wymiary i masę pojazdów, a także o tym, iż będą prowadzić analizy dotyczące możliwości wdrożenia pojazdów EMS (LHV), tzw. megaciężarówek na odcinkach polskiej sieci drogowej.