
W ramach projektu firma IVECO Bus przekazała do testów 12-metrowy elektryczny autobus E-WAY, wyposażony w niezbędne systemy łączności i ładowania. Testy przeprowadzono na torze o długości 1 km z nawierzchnią asfaltową, wyposażonym w system zasilania prądami indukcyjnymi. Warunki testowe były zbliżone do rzeczywistych: autobus osiągał prędkość jazdy przekraczającą 70 km/h i był zasilany prądem o mocy 75 kW.
Korzyści płynące z dynamicznego ładowania indukcyjnego to m.in. lepsza wydajność energetyczna pojazdu, zmniejszenie liczby potrzebnych akumulatorów i wydłużenie okresu eksploatacji baterii, skrócony czas postoju w celu doładowania oraz zwiększona ładowność pojazdu i pojemność pasażerska. Testowana technologia jest potencjalnym „przedłużaczem zasięgu” dla pojazdów akumulatorowo-elektrycznych i zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Źródło: IVECO