Każdemu według potrzeb
Dostępne są różne pakiety danych, od najprostszych, przez bardziej rozbudowane, aż po zaawansowane narzędzia analizy wydajności dla managerów flot - zgodnie z potrzebami użytkowników. Łączność z pojazdem dostarcza informacje na temat floty (np. podgląd tras, średni dystans w przeliczeniu na pojazd), wydajności samochodów (zużycie paliwa i emisja CO2) oraz stylu jazdy kierowców. Szeroki wgląd w operacje transportowe ułatwia poprawę tych parametrów, które tego wymagają. Dane z wybranych okresów, dotyczące poszczególnych pojazdów lub całej floty, są prezentowane w łatwy do odczytania i przeanalizowania sposób - w liczbach i formie graficznej (wykresy, tabele).Konsultacje paliwowe
Jeśli klient chce pójść o krok dalej w dążeniu do maksymalizacji wydajności floty i minimalizacji kosztów tankowania, dostawca pojazdów oferuje profesjonalne konsultacje paliwowe. Przedstawiciel IVECO Poland analizuje sposób użytkowania pojazdów i podpowiada, jak można ograniczyć zużycie paliwa. Przewoźnicy mogą również otrzymywać comiesięczne raporty na temat wydajności pojazdów.Raporty bezpiecznej jazdy
Bezpieczeństwo jazdy to drugi obszar, który można monitorować i poprawiać dzięki rozwiązaniom telematycznym. Możliwa jest obserwacja tego, jak kierowca prowadzi samochód (m.in. gwałtowne przyspieszanie i hamowanie, częstotliwość interwencji systemów bezpieczeństwa zainstalowanych w ciężarówkach). Każdy kierowca otrzymuje, wygenerowaną przez system, ocenę bezpiecznej jazdy, która uzupełnia oceny oszczędności paliwa oraz dbania o pojazd. Raporty bezpiecznej jazdy można analizować w odniesieniu do poszczególnych kierowców lub pojazdów z uwzględnieniem ostatniej trasy lub wskazanego okresu.Zdalna diagnostyka
Trzeci filar, na którym oparty jest pakiet usług IVECO ON to zdalna diagnostyka RAS, która minimalizuje ryzyko nieprzewidzianych przestojów, a tym samym maksymalizuje czas sprawności pojazdu, który zarabia tylko wtedy, gdy realizuje kolejne operacje transportowe. Jeśli na wyświetlaczu w pojeździe zaświeci się kontrolka pokazująca usterkę, nie trzeba od razu umawiać wizyty w serwisie, a wystarczy połączyć się z nim i poczekać na zdalną diagnozę. Oczywiście w wielu przypadkach przyjazd do serwisu może okazać się konieczny, ale przynajmniej z góry wiadomo, na ile pilna jest interwencja mechaników.Aktualizacje oprogramowania
Utrzymanie floty w pełnej gotowości umożliwia również usługa łączności IVECO Over-the-Air dostępna dla pojazdów z fabryczną telematyką z poziomu systemu infotainment samochodu lub aplikacji na smartfona. Zdalne aktualizacje oprogramowania, dzięki połączeniu z chmurą, eliminują potrzebę pojawiania się ciężarówek w serwisie, nie wymagają łączenia się z technikiem IVECO. Manager floty lub kierowca mogą bowiem samodzielnie uruchomić funkcję aktualizacji oprogramowania pojazdu. Korzyścią jest nie tylko oszczędność czasu, ale i ograniczenie ryzyka nieplanowanych przestojów.etransport.pl
Screeny: IVECO Poland
Zdjęcie główne: poglądowe