Top Care, czyli priorytet pojazdu i wygoda kierowcy
Samochody, dla których wykupiona jest usługa Top Care są uprzywilejowane. Po wjeździe do autoryzowanego serwisu operatorzy z Control Room otrzymują natychmiastowe powiadomienie, które powoduje nadanie najwyższego priorytetu w usuwaniu usterki pojazdu. Automatycznie uruchamiana jest priorytetowa dostawa części i dostęp do ekspertów diagnostycznych, którzy pracują nad ograniczeniem czasu przestoju. Ponadto kierowca/właściciel pojazdu otrzymuje aktualizacje statusu naprawy.Szczególną troską w ramach usługi Top Care objęty jest nie tylko pojazd, ale i kierowca, który ma do dyspozycji kartę prepaid (przedpłacona). Jeżeli naprawa z powodu awarii się przedłuży (przekroczy jeden dzień), a kierowca znajduje się z dala od siedziby firmy i domu, może liczyć na pokrycie kosztów pobytu w hotelu oraz wyżywienia (posiłki, napoje), a także wydatków na przejazd do hotelu lub restauracji. Ale to nie wszystko. Jeśli kierowca źle się czuje lub uległ urazowi to dostawca pojazdów bierze na siebie organizację pomocy medycznej (w przypadku choroby niezagrażającej życiu) oraz pokrycie kosztów parkowania ciągnika z naczepą (samochodu z przyczepą) na czas korzystania z opieki lekarskiej. W praktyce wygląda to tak, że kierowca płaci za usługi kartą, a następnie koszty pokrywa IVECO.
Elementy układanki
Kontrakty serwisowo-naprawcze Elements obejmują różne zakresy obsługi: od przeglądów okresowych, przez wymianę części podlegających zużyciu podczas eksploatacji pojazdu, naprawy komponentów układu napędowego oraz naprawy innych podzespołów (np. układu elektrycznego). Są to elementy tworzące poszczególne kontrakty serwisowe, które można dopasować do potrzeb użytkowników pojazdów. Najprostszy z nich, typu S, zawiera tylko przeglądy okresowe, a najpełniejszy 3XL wszystkie wymienione wyżej elementy. Ten najszerszy, a także drugi „od góry” pakiet 2XL mogą zostać wzbogacone o opisaną wcześniej usługę Top Care dedykowaną gamie ciężkiej. Kontrakty serwisowe uzupełnia rozszerzona gwarancja dostępna w dwóch opcjach - pierwsza obejmuje elementy układu napędowego, a druga wszystkie podzespoły pojazdu.Specyfika "elektryka"
Pojawienie się na rynku dostawczego eDaily spowodowało konieczność dopasowania kontraktów serwisowych do specyfiki obsługi auta z napędem akumulatorowo-elektrycznym. Komponent obejmujący układ napędowy przewiduje zatem naprawy silnika elektrycznego, falownika, modułu zarządzającego ładowaniem i energią (CMU) czy skrzyni rozdzielczej, a opcja rozszerzona także naprawy układu elektrycznego (przewody wysokiego napięcia) i gniazda ładowania.Model eDaily, dodajmy, jest objęty standardową 2-letnią gwarancją na wszystkie podzespoły, w tym elektryczny układ napędowy - bez limitu kilometrów. Serce samochodu, a więc akumulatory trakcyjne, objęte są natomiast 8-letnią gwarancją z limitem przebiegu wynoszącym 160 tys. km (pojedyncza bateria) lub 250 tys. km (dwie lub więcej). Producent gwarantuje w tym czasie minimum 80% nominalnej pojemności akumulatorów (poniżej tej wartości podlegają wymianie). Dzięki usługom łączności stan akumulatorów jest na bieżąco monitorowany.
etransport.pl
Fot. IVECO