Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

'Game changer' - pierwsze Mercedesy eActros 600 w rękach przewoźników

Utworzona: 2025-09-01


Mercedes-Benz Trucks świętuje kolejny krok w elektryfikacji transportu ciężkiego. W Brunnen nad Jeziorem Czterech Kantonów odbyła się uroczystość przekazania pierwszych dwudziestu egzemplarzy modelu eActros 600 szwajcarskim klientom.

Podczas wydarzenia, które przebiegało pod hasłem „Electrifying Moment”, Daimler Truck Switzerland wraz z partnerami handlowymi podziękował dwudziestu firmom transportowym za zaufanie i decyzję o wyborze elektrycznego flagowca marki. Pierwsi nabywcy zamówili pojazdy już w ubiegłym roku, a dostawy zrealizowano w ostatnich tygodniach.

Szybko stało się dla nas jasne, że eActros 600 ma ogromne znaczenie także dla Szwajcarii. Chcieliśmy przekonać klientów do tej koncepcji jak najwcześniej. Wierzymy, że ten pojazd odniesie sukces i będzie prawdziwym przełomem dla przyszłości neutralnego pod względem emisji CO₂ transportuPrezes Daimler Truck Switzerland, Jürg Lüthi, podkreślił znaczenie tego modelu dla rynku.
Nowy eActros 600 został zaprezentowany oficjalnie pod koniec listopada 2024 r. w zakładach w Wörth, a pierwsze dostawy ruszyły w grudniu. Od tego czasu model wielokrotnie potwierdził swoje możliwości zarówno w codziennym użytkowaniu flotowym, jak i podczas spektakularnych testów. W ramach „eActros 600 European Testing Tour 2024” elektryczna ciężarówka pokonała 15 tys. km przez 22 kraje, a na początku 2025 r. zaliczyła kolejne 6,5 tys. km w trudnych zimowych warunkach w północnej Europie. Potwierdzeniem jej potencjału było także zwycięstwo w prestiżowym konkursie „International Truck of the Year 2025”, najważniejszym wyróżnieniu w branży pojazdów użytkowych.

Najważniejszym atutem eActrosa 600 jest akumulator o pojemności ponad 600 kWh, od którego pochodzi oznaczenie modelu. W połączeniu z nową, opracowaną wewnętrznie elektryczną osią napędową, zapewnia to zasięg do 500 km w realistycznych warunkach i przy masie całkowitej zestawu wynoszącej 40 ton. Dzięki możliwości doładowania w czasie obowiązkowych przerw kierowcy, ciężarówka może w praktyce pokonywać nawet ponad 1000 km dziennie. Pojazd wyposażono w trzy moduły baterii po 207 kWh każdy, w technologii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowej), która pozwala na dłuższą żywotność i efektywniejsze wykorzystanie energii. Mercedes-Benz deklaruje, że eActros 600 został zaprojektowany z myślą o wytrzymałości na poziomie konwencjonalnych Actrosów dalekobieżnych – czyli nawet do 1,2 mln km w ciągu 10 lat eksploatacji, przy zachowaniu ponad 80% pojemności baterii.

Technicznie pojazd jest przystosowany do pracy z masą całkowitą zestawu do 44 ton, a w konfiguracji z typową naczepą jego ładowność w warunkach unijnych wynosi około 22 ton. W zależności od krajowych regulacji dopuszczalne wartości mogą być jeszcze wyższe.

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
STALSPEED


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels