Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Bo efektywność i komfort mają znaczenie...

Utworzona: 2025-05-12


Elektryczny układ napędowy nowego Forda E-Transita Customa pozwala na przejechanie do 337 km bez emisji. Samochód oferuje ładowność do 1011 kg i najwyższą w swojej klasie dopuszczalną masę holowania 2300 kg.

Dla każdego coś pożądanego

Pojazd jest dostępny w dwóch długościach L1 i L2, w różnych wariantach nadwozia:
• Van – oferuje kubaturę ładowni do 6,8 m3;
• Van z podwójną kabiną – z trzema miejscami w drugim rzędzie i stałą przegrodą oddzielającą część pasażerską od ładunkowej;
• Kombi – z możliwością elastycznego aranżowania przestrzeni ładunkowej i pasażerskiej z maksymalnie ośmioma miejscami dla pasażerów;
• MultiCab – zapewnia dwa siedzenia w drugim rzędzie oraz pełną przestrzeń ładunkową ze stałą przegrodą.

Użytkownicy mogą wybierać spośród czterech wariantów wyposażenia seryjnego: Trend (podstawowy), Limited (m.in.16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, detale zewnętrzne w kolorze nadwozia i pełne wykończenie przestrzeni bagażowej), Sport (pasy na karoserii, 17-calowe felgi aluminiowe i luksusowa kabina) oraz MS-RT (stylistyka inspirowana sportem z takimi elementami jak spojlery, progi, dyfuzor i 19-calowe felgi aluminiowe).

BEV i PHEV

Małym firmom rozważającym wprowadzenie modeli zelektryfikowanych Ford Pro oferuje Transita Customa z napędem Plug-In Hybrid (PHEV), dającego możliwość jazdy bezemisyjnej w centrach miast. Nowy układ PHEV łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona i silnik elektryczny z akumulatorem o pojemności użytkowej 11,8 kWh, co zapewnia łączną moc maksymalną 233 KM i pozwala na jazdę z zasilaniem w pełni elektrycznym na dystansie do 56 km. Klienci kupujący nowego "elektryka" oraz hybrydę mogą dodać do listy wyposażenia system Pro Power Onboard, który dostarcza do standardowych gniazd na pokładzie prąd elektryczny o mocy 2,3 kW, służący do zasilania urządzeń i oświetlenia podczas pracy.


Producent przewiduje, że E-Transit Custom obniży koszty eksploatacji w porównaniu z analogicznym pojazdem z silnikiem Diesla, w niektórych przypadkach nawet do 40%. Oszczędności w zakresie serwisowania wynikają z dwuletnich okresów międzyprzeglądowych bez limitu przebiegu z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym przy ograniczeniu przebiegu do 160 tys. km na wszystkie komponenty elektryczne wysokiego napięcia.

Pompa ciepła wydłuża zasięg

Akumulator o pojemności użytkowej 64 kWh zapewnia zasięg do 337 km. Standardem wyposażenia jest pompa ciepła powietrze-woda, która została zaprojektowana w celu poprawy efektywności energetycznej i podniesienia zasięgu w chłodniejsze dni. Pompa ciepła może wydłużyć zasięg auta o 7-10% w porównaniu z pojazdami nie wyposażonymi w to rozwiązanie. Hamowanie regeneracyjne oferuje również możliwość kontroli przyspieszania i zwalniania za pomocą jednego pedału, a w efekcie bardziej komfortową jazdę w mieście i większą oszczędność energii. 

Silnik jest montowany bezpośrednio do płyty podłogowej z tyłu pojazdu i jest obrócony o 90 stopni w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej oraz zmniejszenia masy i złożoności układu. Klienci mogą wybierać spośród silników o mocy 100 lub 160 kW (135/217 KM), z których każdy wytwarza moment obrotowy 415 Nm, co stanowi wartość wiodącą w tej klasie. Mocniejszy silnik 210 kW jest oferowany w wersji MS‑RT. Akumulator zamontowano w podłodze bagażnika nad pasem progowym, eliminując potrzebę stosowania oddzielnych struktur zderzeniowych. Pozostałe elementy podwozia opasują ciasno akumulator, aby uzyskać optymalną oszczędność miejsca i masy.

Pełne ładowanie z wykorzystaniem prądu przemiennego 11 kW trwa około 6,7 godziny. Klienci mogą również skorzystać z ładowarki prądu stałego o mocy 125 kW, która umożliwia doładowanie akumulatora od 10% do 80% w około 39 minut. W czasie testów laboratoryjnych dziesięciominutowe ładowanie zwiększało zasięg o 82 km.

Przemyślany i wydajny

Specjaliści z Ford Pro opracowali nowy model we współpracy z klientami, w tym z wieloma małymi i średnimi firmami, ustalając kluczowe funkcje i właściwości nowego pojazdu. Wyższy poziom efektywności pracy zapewniają następujące rozwiązania:
• niższe położenie podłogi, zintegrowany stopień boczny ułatwiający wsiadanie i załadunek, szeroki otwór bocznych drzwi załadunkowych;
• poniżej dwóch metrów wysokości całkowitej w większości wersji, co ułatwia wjazd do miejsc o ograniczonej wysokości;
• niezależne zawieszenie tylne z wahaczami wleczonymi przyczynia się do poprawy precyzji kierowania, sterowności i przyczepności.


Bezpieczeństwo pojazdu, narzędzi i ładunków ma kluczowe znaczenie przy prowadzeniu firmy, dlatego wprowadzono fabrycznie montowane zestawy zaawansowanych zamków TVL. Poduszka powietrzna pasażera zamontowana w suficie przyczyniła się do lepszego rozplanowania przestrzeni w pasie deski rozdzielczej i wygospodarowania nowego schowka, wystarczająco dużego, aby pomieścić laptopa lub teczkę formatu A4. Pozostałe innowacje, zaprojektowane z myślą o zwiększeniu efektywności pracy i wygody w kabinie podczas długich zmian, obejmują:
• opcjonalny pakiet Mobile Office z przechylaną kierownicą;
• system automatyzacji powtarzalnych działań Delivery Assist 9;
• zmienione położenie przednich kół i kolumn zawieszenia zwiększyło przestrzeń i dostęp do kabiny.

Rozwiązania cyfrowe podnoszą komfort

Standardem wyposażenia jest 13-calowy ekran dotykowy, ustawiony horyzontalnie i nachylony w stronę kierowcy dla ułatwienia obsługi. Kontroluje on zaawansowany system komunikacyjno-rozrywkowy SYNC 4, który korzysta z nowego modemu 5G, aby zapewnić superszybką łączność ze stosem danych Ford Pro. Wbudowana Alexa pozwala kierowcy za pomocą prostych poleceń głosowych wybierać połączenia telefoniczne, a nawet dokonywać zakupów przez Amazon.com. Alexa dostępna jest w języku angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim i hiszpańskim w siedmiu krajach europejskich: Austrii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Irlandii, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.


Ponad 30 modułów może pobierać zdalne aktualizacje oprogramowania. Dzięki nim można poprawić parametry pojazdu, wprowadzić usprawnienia jakościowe, zaktualizować istniejące systemy oraz dodać zupełnie nowe funkcje i możliwości. Większość aktualizacji odbywa się w czasie krótszym niż dwie minuty i może być wprowadzona do harmonogramu dnia, aby uniknąć przestojów.

Wiele firm wymaga od samochodów specjalistycznego doposażenia, takiego jak agregaty chłodnicze lub dodatkowe oświetlenie. Tzw. System Integracji Pojazdu sprawia, że proces ten jest szybszy i prostszy. Sieć ponad 200 autoryzowanych zakładów w Europie zajmujących się konwersjami oferuje zabudowy – standardowe oraz opracowane na zamówienie i dostosowane do indywidualnych potrzeb, a wszystko to z fabryczną gwarancją.

Źródło: Ford
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels