Utworzona: 2025-03-14
Brak kierowców, zmiany na siłę i słabe regulacje - przewoźnicy nie chcą płacić za marzenia
Utworzona: 2025-03-14
Utworzona: 2025-03-14

Europejskie organizacje branżowe - BGL (Niemcy), NLA (Nordyckie Stowarzyszenie Transportu) oraz FNTR (Francja) zaapelowały do unijnych decydentów o bardziej realistyczne i dostosowane do sytuacji rynkowej podejście do zielonej transformacji sektora TSL, jak również przeprowadzenie analizy wpływu i ścisłego monitorowania skutków zniesienia ośmiotygodniowego okresu powrotu dla ciężarówek.
Europejskie organizacje branżowe - BGL (Niemcy), NLA (Nordyckie Stowarzyszenie Transportu) oraz FNTR (Francja) zaapelowały do unijnych decydentów o bardziej realistyczne i dostosowane do sytuacji rynkowej podejście do zielonej transformacji sektora TSL, jak również przeprowadzenie analizy wpływu i ścisłego monitorowania skutków zniesienia ośmiotygodniowego okresu powrotu dla ciężarówek.
Podczas rozmów w siedzibie Komisji Europejskiej delegacja pod przewodnictwem dyrektorów generalnych trzech organizacji branży transportu drogowego poruszyła trzy kluczowe tematy.
Do ulubionych
🔸 Opowiedzenie się za bardziej pragmatycznym podejściem do transformacji energetycznejPrzedstawiciele FNTR, NLA i BGL zgodzili się, że przejście na zeroemisyjny transport jest nieuniknione. Ale, jak zauważyli, większość firm transportowych nie jest dziś gotowa na inwestycje w pojazdy elektryczne czy wodorowe. Potrzebne są realne, dostępne rozwiązania już teraz, jak choćby biogaz czy HVO. Problemem pozostaje też brak infrastruktury do ładowania ciężarówek i ograniczona dostępność zielonej energii. Dlatego branża postuluje dostosowanie unijnych celów CO2 dla nowych ciężarówek, aby dać rynkowi czas na przygotowanie się. Co więcej, firmy potrzebują dostępu do odpowiednio mocnych przyłączy elektrycznych na bazach transportowych, w strefach przemysłowych i terminalach. Potrzebny jest specjalny fundusz inwestycyjny, który przyspieszy budowę stacji ładowania oraz mechanizmy stabilizujące ceny energii elektrycznej.
PRZECZYTAJ TEŻ:
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.