Problematyczne reflektory w pojazdach użytkowych
Kontrole wykazały, że 22,9% pojazdów użytkowych miało niesprawne reflektory główne. Co więcej, w 14,9% przypadków reflektory były ustawione zbyt wysoko, co powoduje oślepianie innych uczestników ruchu. Jednocześnie 6,9% pojazdów borykało się z problemem zbyt nisko ustawionych świateł, ograniczających widoczność kierowcy i zwiększających ryzyko wypadków.Jeszcze bardziej alarmujące są wyniki dotyczące oświetlenia tylnego – wady odnotowano w 19,5% pojazdów. To poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drogach, zwłaszcza w trudnych warunkach pogodowych, gdzie widoczność tylnych świateł jest kluczowa dla zapobiegania kolizjom. Wyniki testów Licht-Test 2024 to sygnał ostrzegawczy dla sektora transportowego. Wzrost liczby pojazdów z nieprawidłowo ustawionymi światłami wskazuje na konieczność większej dbałości o regularne kontrole techniczne. Przewoźnicy i właściciele flot powinni uwzględnić badania oświetlenia w swoich procedurach serwisowych. W kontekście rosnących wymagań dotyczących bezpieczeństwa drogowego, niesprawne oświetlenie nie tylko zwiększa ryzyko wypadków, ale może również skutkować karami finansowymi podczas kontroli drogowych.