Organizacja wskazuje, że w kilku państwach członkowskich odnotowano trudności w nawiązywaniu połączenia pomiędzy nowym urządzeniem a systemem nawigacji satelitarnej Galileo. Chodzi o to, że antena tachografu zainstalowana wewnątrz pojazdu nie transmituje prawidłowo sygnału, co może prowadzić do konieczności montażu nowego urządzenia zewnętrznego w pojazdach.
Stwierdzono, że tachografy działają słabo w pochmurne dni. Prowadzi to do częściowej utraty sygnału, co zdarza się również, gdy pojazd porusza się po obszarach miejskich, gdzie znajdują się wysokie budynki. Podobne problemy z nawiązaniem połączenia występują w przypadku, gdy antena jest skierowana na północ lub gdy nie jest dostępna jednocześnie minimalna liczba satelitów, co stwarza ryzyko, że firma może zostać ukarana grzywną za nieprawidłowe użytkowanie tachografu.
FENADISMER zaznacza, że wykryte nieprawidłowości będą wymagały od Komisji Europejskiej wraz z państwami członkowskimi przyjęcia środków ustawodawczych i technicznych niezbędnych do rozwiązania tych problemów, aby uniknąć szkód dla przedsiębiorstw transportowych posiadających pojazdy wyposażone w nowe tachografy.
Źródło: FENADISMER
Utworzona: 2024-06-29