Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Awarie mogą sparaliżować ruch - niemieckie mosty autostradowe w opłakanym stanie

Utworzona: 2024-06-30


W samych Niemczech ponad 4000 mostów i wiaduktów na autostradach wymaga pilnej renowacji lub przebudowy. Jeśli program budowy mostów nie zostanie zrealizowany przewiduje się dalsze awarie, które sparaliżują ruch na wiele lat.

Federalne Stowarzyszenie Spedycji i Logistyki (DSLV) poinformowało, że w związku z tym dwa lata temu federalny minister transportu Volker Wissing ogłosił, że najpóźniej od 2026 r. rząd federalny będzie realizować 400 projektów budowy mostów rocznie, tak aby zaległości remontowe zostały nadrobione w ciągu 10 lat. Ponieważ jest mało prawdopodobne, aby obietnica ta została dotrzymana, kilka wiodących niemieckich stowarzyszeń (m.in. Federalne Stowarzyszenie Spedycji i Logistyki, Federalny Związek Średnich Przedsiębiorstw Budowlanych, Generalny Niemiecki Automobilklub, Federalne Stowarzyszenie Logistyki Transportu Towarowego i Utylizacji Odpadów, Federalne Stowarzyszenie Spedycji i Logistyki) wystosowało wspólny apel do rządu federalnego.

Jesteśmy daleko od przyjętego 2 lata temu celu 400 mostów rocznie. Ponadto w ostatnich tygodniach przetargi w tej sprawie były coraz częściej odwoływane ze względu na brak pieniędzy, a program prac budowlanych realizowanych przez Autobahn GmbH jest bardzo napięty. Ogłoszono też, że budżet spółki ma zostać obcięty o 20% z 6,2 mld euro do 4,9 mld euro. Taka polityka inwestycyjna doprowadzi do zamknięcia jeszcze większej liczby mostów i dalszego pogarszania się stanu sieci drogowej. Zamiast obcinać środki na budowę autostrad, należałoby udostępnić dodatkowe środki inwestycyjne w wysokości miliarda rocznie, aby uruchomić skuteczny program modernizacji mostów i zapewnić modernizację autostrad federalnych stwierdzają sygnatariusze listu.
Według aktualnego przeglądu Federalnego Związku Średnich Przedsiębiorstw Budowlanych (BMDV), ponad 1000 obiektów mostowych na autostradzie znajduje się w „nieodpowiednim stanie konstrukcyjnym”, a stan 80 obiektów określony jest jako „niedostateczny”. W przypadku dużej liczby mostów nośność, a tym samym funkcjonalność, jest poważnie ograniczona. Jeśli program budowy mostów nie zostanie zrealizowany – jak zapowiada rząd federalny – stowarzyszenia przewidują dalsze awarie, które sparaliżują ruch na całe lata. Przekierowanie ruchu wokół zniszczonych lub zamkniętych mostów autostradowych powoduje chaos w ruchu w gminach, przez które przebiegają trasy objazdowe, stanowi obciążenie dla mieszkańców i przedsiębiorstw tam działających, a także powoduje nadmierne obciążenie szlaków komunikacyjnych w gminach.

Źródło: DSLV
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Wega Agencja celna


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels