Sekretarz stanu pochwalił wysoki poziom cyfryzacji usługi sterowania ruchem, która pozwala zmniejszyć liczbę niepotrzebnych przestojów w branży transportowej. Ponadto Luksic, jako rządowy koordynator ds. transportu towarowego i logistyki, pytał o postępy w budowie 16 punktów kontroli masy pojazdów wzdłuż najbardziej ruchliwych autostrad, dzięki którym będzie można sprawdzić przeciążone pojazdy i uniemożliwiać ich dalszą podróż. Zgodnie z zeszłoroczną zapowiedzią uruchomienie pierwszego pilotażowego systemu zaplanowano na październik 2024 roku na autostradzie A4. Planuje się, że do 2028 r. zacznie działać pozostałych 15 punktów kontrolnych w Nadrenii Północnej-Westfalii. Zdaniem szefa BALM na każdym z tych punków będzie można skontrolować do 500 ciężarówek dziennie.
Z jednej strony znacząco zwiększamy bezpieczeństwo ruchu drogowego i przyczyniamy się do zrównoważonego wykorzystania infrastruktury autostradowej w naszym kraju, a jednocześnie wzmacniamy uczciwą konkurencję w branży logistycznej powiedział Oliver Luksic.Źródło: BALM
grafika poglądowa