Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Nowe potrzeby integrują usługi logistyczne

Utworzona: 2024-09-26


Świat się zmienia, a wraz z nim rynek. Zmiany w geopolitycznej sile i interesach w połączeniu z łańcuchami dostaw znajdującymi się pod niemal stałym napięciem podkreślają potrzebę opracowania nowych koncepcji.

W przypadku logistyki oznacza to osiągnięcie najlepszej możliwej integracji globalnych kompleksowych rozwiązań transportowych i z zakresu logistyki kontraktowej.

Obecna sytuacja wydaje się paradoksalna. Z jednej strony coraz bardziej zdigitalizowany świat zbliża do siebie ludzi i rynki każdego dnia, z drugiej jednak strony kryzysy, wojny i zmieniające się geopolityczne siły i interesy tworzą poziom formowania bloków, protekcjonizmu i odrzucenia wolnego handlu, którego nie widziano od dawna. Jedno jest pewne: w tej grze karty są przetasowywane z wciąż rosnącą częstotliwością.

Tempo zmian w poszczególnych gospodarkach jest bardzo różne. Podczas gdy w 2008 r. Stany Zjednoczone i Europa były równe pod względem produkcji gospodarczej, obecnie wskaźnik dla USA jest o 80% wyższy. W przyszłości globalny wzrost będzie nadal występował głównie poza Europą. Według szacunków Międzynarodowego Funduszu Walutowego, udział krajów Azji i Pacyfiku (APAC) w globalnym produkcie krajowym brutto wzrośnie do ponad 40% do 2040 r., a do 2050 r. wyniesie ponad połowę. W Azji znajduje się już dziewięć z dziesięciu największych portów na świecie.

McKinsey Global Institute opublikował niedawno badanie „Geopolityka i geometria globalnego handlu”, w którym wzięto pod lupę te zmiany. Badacze rynku dokonali analizy tego, jak bliskie są obecnie więzi handlowe między różnymi krajami i gospodarkami – a także jak może się to zmienić w przyszłości – niezależnie od faktycznej odległości geograficznej. Chcąc ponownie zmierzyć „geometrię globalnego handlu”, autorzy badania McKinsey dostrzegają dwie ścieżki rekonfiguracji. Pierwszą z nich jest tendencja do „deglobalizacji” handlu międzynarodowego. Przykładem tego jest oddalanie się od siebie dwóch największych gospodarek świata: USA i Chin. Przejawia się to w nakładaniu karnych ceł, sankcjach, wzajemnym blokowaniu dostępu do rynków, oddzielaniu badań i rozwoju oraz w wielu innych środkach dysocjacyjnych.

Odporność dzięki współpracy

Mimo wszystko, autorzy badania opowiadają się za drugą ścieżką, a mianowicie bardziej zdywersyfikowanym handlem, który uwzględniłby potencjał współpracy również z ograniczeniami geopolitycznymi. Rzeczywiście, przyniosłoby to wiele potencjalnych korzyści, w tym odporność na niektóre rodzaje zakłóceń dostaw, a także możliwości promowania bardziej zintegrowanego systemu handlu i gospodarki. Podstawą takiego działania musi być wzajemne zaufanie i otwarta, przejrzysta komunikacja. „Szeroka i zdywersyfikowana sieć połączeń handlowych nie będzie możliwa do osiągnięcia bez współpracy” – czytamy w badaniu. Z kolei czasu jest coraz mniej, zwłaszcza dla tych europejskich gospodarek, które w wyniku ostatnich, raczej ponurych prognoz gospodarczych, znajdują się pod presją.

W ciągu najbliższych dziesięciu lat około 85 do 90% globalnego wzrostu gospodarczego będzie miało miejsce poza UE. Jeśli chcemy zachować nasz wzrost i dobrobyt, musimy pozostać w kontakcie powiedział Valdis Dombrovskis, Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej i Komisarz ds. Handlu podczas Monachijskiej Konferencji Bezpieczeństwa w lutym 2024 roku.

Integracja globalnych sieci

Świat wokół nas się zmienia. Zmieniają się rynki. Zmieniają się nasi klienci. Musimy zadbać o to, abyśmy my również się zmieniali. Jeśli głównym motorem długoterminowego wzrostu Dachser ma być Azja i obie Ameryki, musimy to odzwierciedlić w strukturze i jakości naszych sieci. Aby zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby stworzyć warunki dla modeli biznesowych jutra i nie tylko, jeszcze ściślej integrujemy stabilny i bardzo wydajny rdzeń naszej europejskiej działalności drobnicowej z naszą ofertą międzykontynentalnych usług logistycznych. Myślenie w tak długoterminowych wymiarach jest wyzwaniem, ale to także przywilej Dachser będącej firmą rodzinną mówi Burkhard Eling, CEO Dachser.
Jak mówi Burkhard Eling, Dachser skupia się na łączeniu wielu indywidualnych rozwiązań w celu stworzenia zintegrowanego, całościowego i spójnego rozwiązania z Europy na świat i ze świata do Europy. Podstawą tej kompleksowej integracji na całym rynku logistyki oraz frachtu lotniczego i morskiego jest sieć drobnicowej logistyki drogowej Dachser. Sieć ta rozwijała się i dojrzewała przez dziesięciolecia i należy do największych i najlepiej działających w całej Europie.

Dzięki dalszemu wzmocnieniu fizycznej i systemowej integracji naszych dwóch sieci – European Logistics i Air & Sea Logistics – będziemy w stanie zaoferować naszym międzynarodowym klientom nowe zintegrowane podejście, a także dostęp do zupełnie nowych rynków prowadzących do i z Europy. Jest to coś, co w skali globalnej może osiągnąć tylko operator logistyczny taki jak Dachser. Charakteryzujący się wymaganą dojrzałością sieci i co najważniejsze, z pracownikami na całym świecie zaangażowanymi we współpracę zorientowaną na usługi– mówi dr Tobias Burger, COO Dachser Air & Sea Logistics.
Dla innych dostawców logistyka może oznaczać jedynie transport z punktu A do punktu B. Jednak w Dachser dostarczanie klientom usług logistycznych, wykracza daleko poza standardowe usługi logistyczne, bo dzięki zintegrowanym sieciom, daje możliwość niekończącym się modyfikacjom.

Kontynuując systematyczny rozwój i rozbudowę naszej sieci logistyki drogowej, zawsze kierujemy się zasadą, że jako najbardziej zintegrowany dostawca usług logistycznych oferujemy poziom jakości, który wyróżnia nas na tle konkurencji. To, co sprawia, że sieci Dachser są tak wyjątkowe, to ich wzajemne połączenie pod względem zasobów, ludzi, informacji i technologii mówi Alexander Tonn, COO Road Logistics w Dachser.
Alexander Tonn uważa, że teraz, gdy Dachser korzysta z doświadczeń zebranych w European Logistics i stosuje je w dalszym rozwoju swojej działalności lotniczej i morskiej, firma może połączyć to, co najlepsze w obu obszarach biznesowych: Road Logistics i Air & Sea Logistics.

Efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw

Przykładem tego, w jaki sposób Dachser zarządza często wysoce skomplikowanym łańcuchem dostaw swoich klientów, jest współpraca z ifm elektronic, firmą z sektora technologicznego. ifm electronic korzysta z płynnej integracji globalnych sieci logistycznych Dachser Air & Sea i European Logistics. Na początek Dachser Air & Sea Logistics organizuje transport komponentów w kontenerach transportowych z Azji, dokładnie z Hongkongu do Europy. W kolejnym kroku kontenery jadą pociągiem bezpośrednio z Hamburga do południowych Niemiec. Dachser rozładowuje je w swoim oddziale w Langenau niedaleko Ulm, skąd produkty są dostarczane ciężarówkami do największego zakładu rozwojowego i produkcyjnego ifm w Tettnang, a następnie do europejskich oddziałów firmy we Francji, Czechach i Polsce. Skutkuje to całkowitą przejrzystością i optymalną kontrolą jakości w całym łańcuchu dostaw przy znacznie krótszym czasie dostawy.

Rozwiązanie dla klienta

Ekonomiści doradzają firmom działającym globalnie, aby ponownie przemyślały swoje podejście. Badania McKinsey mówią, że w obecnym stanie niepewności imperatywem stojącym przed liderami biznesu jest przygotowanie się na szereg potencjalnych zmian w geometrii handlu. Chodzi o posiadanie strategii, która pomoże ukształtować nową architekturę pasującą do ewoluującego świata.

Rozwijamy Global Groupage jako przyszłe rozwiązanie dla naszych globalnie aktywnych klientów. Czyniąc to, wyraźnie podążamy za misją Dachser, którą jest stworzenie najbardziej inteligentnej na świecie kombinacji i integracji usług sieci logistycznej oraz wykorzystanie jej do optymalizacji bilansu logistycznego naszych klientów. Widzimy w tym przyszłość, zwłaszcza w trudnych czasach podsumowuje Burkhard Eling.
Źródło: Dachser
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels