Etap ten zakończył się wydaniem opracowanego przez firmę Plus, oprogramowania SuperDrive™ do autonomicznej jazdy Level 4 w wersji Beta 5.0 wykorzystującego sztuczną inteligencję, które jest gotowe do użycia w autonomicznych ciężarówkach grupy TRATON w Europie oraz USA i przeszło pomyśle wielomiesięczne testy na drogach publicznych na obu kontynentach. Firmy wytyczyły również trasy między centrami logistycznymi węzła w celu stopniowego wdrożenia komercyjnego w Teksasie. Zespoły w Szwecji, Niemczech i Stanach Zjednoczonych prowadziły ścisłą współpracę, aby zapewnić bezproblemowe wdrożenie oprogramowania. Proces ten obejmował testy wewnętrzne, jazdy na zamkniętym torze i szeroko zakrojone testy na drogach publicznych zarówno w Europie, jak i w USA.
Ponieważ Teksas jest strategicznym węzłem transportowym w USA, firmy International i Plus zamierzają właśnie tam rozpocząć komercyjne wdrażanie autonomicznych przewozów między centrami logistycznymi w USA, a następnie rozszerzyć tamtejszą trasy na inne stany, aby ostatecznie objąć cały obszar USA.
Oprogramowanie zostało starannie opracowane z myślą o globalnym wdrożeniu, co wymagało wysokiego poziomu koordynacji między europejskimi i amerykańskimi zespołami z wielu marek i lokalizacji. Cały proces obejmował:
• jasno określoną procedurę testowania,
• opracowanie solidnego systemu monitorowania kluczowych wskaźników poszczególnych funkcji i oceny ogólnej gotowości systemu do jazdy autonomicznej,
• koordynację działań zgodnie z globalną mapą drogową produktu oraz stworzenie oprogramowania, które uwzględnia różnice w rozmieszczeniu czujników i aktywacji niskiego poziomu dla różnych pojazdów,
• zapewnienie spójnego działania funkcji na różnych wariantach platformy zarówno w UE, jak i w USA, w tym kompatybilności między warstwami lokalizacji, percepcji, planowania i kontroli.
Wdrożenie wspólnego oprogramowania do autonomicznej jazdy jest możliwe dzięki opracowaniu przez firmę Plus najnowocześniejszej generatywnej technologii sztucznej inteligencji oraz miesiącom testów i walidacji na drogach publicznych. Autonomiczne ciężarówki mogą teraz działać w różnych warunkach pogodowych, zarówno na zaśnieżonych drogach Szwecji jak i przy ekstremalnych upałach, jakie występują w Teksasie. System SuperDrive™ dynamicznie dostosowuje się do różnic w zachowaniach użytkowników dróg i zróżnicowanych warunków jazdy na obu kontynentach.
Źródło: Plus
Utworzona: 2024-12-20