Na kolejnym wydziale, z wykorzystaniem technologii cięcia laserowego oraz gięcia na prasach, powstają detale niezbędne do produkcji pojazdów różnych typów. Ich spawanie odbywa się na kolejnym, dwunastym wydziale, m.in. dzięki dwóm zrobotyzowanym stanowiskom. Tak przygotowane elementy zabezpieczane są następnie powłoką antykorozyjną za pomocą kataforezy lub cynkowania.
Na terenie następnego, 13. wydziału znajduje się nowa linia produkcyjna do spawania skrzyń wywrotek typu Half-pipe. Zespawane tam nadwozia w kolejnym kroku trafiają do lakierni, gdzie nabierają ostatecznego koloru. Ostatni wydział zajmuje się montażem nadwozi naczep furgonowych, co stanowi końcowy etap produkcji pojazdów tego typu, które po opuszczeniu nowego zakładu w następnym kroku są sprawdzane przez dział kontroli jakości. Stamtąd trafiają do magazynu produktów gotowych, gdzie czekają na odbiór klienta.
Podczas pandemii w 2020 roku przeprowadziliśmy kompleksową modernizację zakładów produkcyjnych w Wieluniu. Mając na uwadze dalszy rozwój i usprawnianie produkcji, konieczne było wybudowanie kolejnego miejsca, które umożliwi nam poprawę wydajności i organizacji pracy. Dodatkowo, będąc firmą otwartą na personalizacje pojazdów w zależności od indywidualnych potrzeb klientów, dzięki tej inwestycji nasza produkcja może być jeszcze bardziej elastycznaZakłady wieluńskiego producenta są zautomatyzowane i zrobotyzowane. W zakładzie nr 3 znajdują się cztery wycinarki laserowe typu Fiber obsługujące arkusze blachy o wymiarach 3,0 x 1,5 m. Fabryka wyposażona jest także w stanowisko do zrobotyzowanego gięcia blachy oraz siedem pras krawędziowych różnych rozmiarów (nawet do 4 m). Do spawania detali wykorzystywane są dwa zrobotyzowane stanowiska marek Panasonic i Yaskawa. Na uruchomienie oczekuje prasa firmy Quintus oraz wycinarka laserowa 3D marki TCI Cutting, za pomocą których odbywać się będzie proces hydroformowania. Wkrótce prace rozpoczną także dwa stanowiska spawania zrobotyzowanego skrzyń wywrotek firmy Valk, które zostały przeniesione z zakładu nr 1.
zapewnił Piotr Kuś, wiceprezes i dyrektor generalny Wielton S.A.
Decydując się na budowę nowego zakładu mieliśmy na uwadze, aby procesy produkcyjne, które miały się w nim odbywać były w największym stopniu zautomatyzowane. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby zakład wyposażyć w nowoczesne urządzenia. Zdecydowana większość sprzętu to nowe, zakupione w tym lub w zeszłym roku maszynyZakłady produkcyjne w Wieluniu, największe w całej grupie, wytwarzają pojazdy pod marką Wielton i Wielton Agro. Dostarczają komponenty i gotowe produkty do poszczególnych spółek grupy oraz obsługują rynki zagraniczne. Fabryki w Wieluniu wyposażone są w zaawansowane technologicznie, zrobotyzowane linie spawalnicze, zautomatyzowane systemy magazynowania i zatowarowywania linii, a także unikatowe technologie, takie jak spawanie hybrydowe czy wykorzystanie druku 3D w procesach prototypowania i projektowania. Dysponują też nowoczesną technologią gięcia i cięcia blach do wytwarzania komponentów stalowych naczep i przyczep. W sumie produkcję wspiera blisko 50 robotów wykonujących spawanie konstrukcji naczep, malowanie ram i gięcie stali. Zakłady wyposażone są również w najwyższej klasy oprogramowanie projektowe oraz sprzęt do symulacji, badań materiałowych i diagnostyki konstrukcji, a także technologie spawania hybrydowego.
podkreślił Adrian Danielski, dyrektor produkcji.
Źródło: Wielton