Cieszy nas fakt, że wieloletnia współpraca Wieltonu z firmą AGROMEX się rozwija i zaowocowała kolejnym zamówieniem. Wspólne opracowywanie nowych rozwiązań, jak i kooperacja w zakresie testowania nowych pojazdów są szczególnie cenne - pozwalają jeszcze lepiej zrozumieć aktualne potrzeby i wyzwania, z którymi mierzą się przewoźnicy. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważny obecnie jest rozwój transportu intermodalnego, wykorzystującego przewóz naczep za pomocą kolei i ile korzyści za sobą niesie. Dlatego w naszym portfolio znaleźć można m.in. naczepy wyposażone w system intermodalny czy systemy wymienne mówi Ireneusz Golec, dyrektor regionalny – sprzedaż flotowa, Wielton S.A.AGROMEX to rodzinna firma działająca od ponad 30 lat w branży transportowej. Specjalizuje się w międzynarodowym i krajowym transporcie drogowym oraz intermodalnym. Flota spółki składa się łącznie z 120 pojazdów i 180 naczep, w tym znaczna jej część to naczepy MEGA do transportu intermodalnego, które od 2013 r. przewożą różne ładunki koleją. Współpraca obu firm rozpoczęła się w 1998 roku. Dotychczas przewoźnik zakupił ponad 200 pojazdów wieluńskiego producenta.
Kooperację z firmą Wielton rozpoczęliśmy 26 lat temu, kupując pierwsze naczepy kurtynowe typu Mega wieluńskiego producenta. Kierujemy się podobnymi wartościami, a szczególnie ważne dla naszych firm są zrównoważony rozwój oraz stałe poszukiwanie nowych rozwiązań. Najnowszą inwestycją zrealizowaną w firmie AGROMEX jest uruchomienie własnego połączenia kolejowego, za pomocą którego realizowany będzie intermodalny transport z Karsznic do Rotterdamu. Pierwszy transport wyruszył 10 kwietnia, natomiast uroczysta inauguracja połączenia odbędzie się 15 maja br. dodał Jacek Fraszka, współwłaściciel firmy AGROMEX.Flotę firmy zasilą także naczepy podkontenerowe Container Master R2 marki Wielton, które mogą być rozsuwane mechanicznie lub za pomocą systemu pneumatycznego. Są to naczepy lekkie (od 4810 kg), wykonane z wytrzymałej stali S700. Trzy konfiguracje ramy umożliwiają transport szerokiego wachlarza kontenerów, w tym 20, 2x20, 30, 40, a także 45’’ bez zezwoleń. Model ten wyposażony jest w przykręcane stalowe podesty czy dodatkowe odboje na linii zamków. Przód i tył naczepy są wysuwane, a w standardzie dostępne są dwie pozycje sworznia i wysokości siodła (1090/1170 mm). Unikalną cechą pojazdu jest to, że kontenery 20’ mogą być rozładowywane zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Źródło: Wielton