
Zamówione samochody wyposażone są m.in. w komputer pokładowy, podgrzewaną przednią szybę oraz manualną klimatyzację. Pod maską znajduje się silnik EcoBoost o mocy 100 KM, a napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Na liście wyposażenia znajduje się również moduł FordPass Connect, który za pomocą telefonu umożliwia dostęp do szerokiego pakietu danych eksploatacyjnych samochodu czy informacji o stanie technicznym, a także pozwala sterować zdalnie wybranymi funkcjami pojazdu. To ważne w kontekście zarządzania flotą.

Samochody zostały wyposażone w zestaw 150 narzędzi. Wśród nich znajdują się różnego rodzaju klucze mechaniczne, wkrętarki, podnośnik niskoprofilowy, przyssawka do szyb o udźwigu 40 kg, lutownica gazowa z akcesoriami, chwytak magnetyczny czy tester akumulatora. Dostępne są także zestawy bezpieczników, konektorów, oringów czy zacisków służące do napraw, a także środki do czyszczenia oraz szczotki i zestawy pilników.

Najczęstsze awarie, które są usuwane na drodze to: wymiana uszkodzonego koła, rozładowany akumulator, przegryzione przewody, wymiana oświetlenia, uzupełnienie płynów eksploatacyjnych czy zablokowany hamulec ręczny. Mobilni Mechanicy firmy ARC Europe Polska usuwają ok. 50% wszystkich usterek na miejscu zdarzenia. Ten rodzaj pomocy drogowej jest wielokrotnie tańszy od tradycyjnego assistance, a powrót uszkodzonego samochodu na drogę następuje średnio o połowę szybciej.
Źródło: Ford Polska