Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nie ma sprawiedliwości klimatycznej bez sprawiedliwości pracowniczej

Utworzona: 2023-06-02


Ministrowie transportu biorący udział w dorocznym szczycie mają świadomość wyzwań, które wymagają działań z ich strony, a które wynikają z nakładających się na siebie skutków niebezpiecznych zmian klimatu, rosnących kosztów życia i nieodpowiednich warunków pracy.

Trzypunktowy plan dla ministrów transportu stworzony w ramach Międzynarodowego Forum Transportu w Lipsku, określa działania, jakie rządy mogą podjąć w odniesieniu do zmian klimatu, zatrudnienia i inwestycji:
📌 opracować krajowe plany sprawiedliwej transformacji obejmujące całą branżę transportu, które będą nadzorowane przez krajowe komitety ds. sprawiedliwej transformacji;
📌 zobowiązać się do finansowania działań na rzecz ochrony klimatu w celu zabezpieczenia długoterminowych inwestycji w transport w krajach rozwijających się;
📌 wspierać działania pracowników transportu na rzecz ochrony klimatu poprzez tworzenie dobrych miejsc pracy, z godziwymi zarobkami i bezpiecznymi warunkami pracy.

Ankieta przeprowadzona wśród obywateli 15 krajów wykazała silne poparcie dla planu ITF. 80% respondentów chce, aby ich rząd zwiększył inwestycje w zrównoważony transport, a 79% chce wprowadzenia krajowych planów obniżenia emisji w sektorze transportu.

Rządy muszą aktywnie planować działania dotyczące wyzwań klimatycznych za pomocą ogólnobranżowych planów sprawiedliwej transformacji. Konieczne jest wdrożenie konkretnych środków w celu zaangażowania pracowników w podejmowanie decyzji na wszystkich poziomach branży transportowej. Każdy rząd powinien ustanowić ogólnobranżowy plan sprawiedliwej transformacji oraz komitet ds. sprawiedliwej transformacji dla sektora transportu. To konieczne kroki, które umożliwią sprawne planowanie działań dotyczących rozwoju umiejętności, poprawy zdrowia i bezpieczeństwa oraz bezpieczeństwa zatrudnienia. Nie ma sprawiedliwości klimatycznej bez sprawiedliwości pracowniczej. Pracownicy transportu już teraz przodują w działaniach na rzecz klimatu, ale musimy upewnić się, że ryzyko związane ze zmianą klimatu i obciążenia wynikające z działaniami na rzecz klimatu nie spadną na pracowników. Dekarbonizacja sektora transportu musi być szybka i bezpieczna oraz sprawiedliwa z punktu widzenia pracowników i społeczności. Musi tworzyć dobre miejsca pracy, z godziwymi płacami i bezpiecznymi warunkami pracy. To właśnie rozumiemy przez sprawiedliwą transformacjępowiedział sekretarz generalny ITF Stephen Cotton.
Sprawiedliwa transformacja musi stać się centralnym tematem wszystkich rozmów prowadzonych przez rządy z 63 krajów i jest sposobem, w jaki transport może wspierać zrównoważone gospodarki. Rządy angażują się w wyzwanie klimatyczne, ale skuteczne działania klimatyczne będą możliwe tylko przy pełnym zaangażowaniu pracowników transportu zgodnie z trzypunktowym planem ITF.

Źródło: ITF
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels