Branża musi spojrzeć na siebie krytycznie. Zdrowie psychiczne nadal jest napiętnowane, a wizerunek kierowcy jako „twardziela” tylko pogłębia ten problem mówi Harling.SNAP i Harling podkreślają, że zmiana kultury w branży zaczyna się od otwartości i budowania sieci wsparcia – szczególnie dla młodych kierowców, którzy często nie mają się do kogo zwrócić. Harling podkreśla, że regularnie docierają do niego historie o młodych kierowcach, którzy są zastraszani i manipulowani, dlatego jego celem jest ratowanie życia i wspieranie tych, którzy najbardziej tego potrzebują.
Cały sektor musi podjąć konkretne działania, by zapewnić trwałe i systemowe wsparcie dla kierowców dyrektor generalny SNAP, Matthew Bellamy.W ramach Tygodnia Świadomości Zdrowia Psychicznego SNAP wspiera kampanię Harlinga i wszystkich tych, którzy walczą o lepsze warunki psychiczne w transporcie drogowym. Celem jest budowa społeczności, w której kierowcy czują się bezpiecznie, mają zaufanie do otoczenia i wiedzą, że nie są sami z problemami. To nie tylko tydzień – to początek potrzebnej zmiany.
Źrodło: SNAP