Wdrożenie 40-tonowej ciężarówki napędzanej wodorem w ruchu transgranicznym między Niemcami a Belgią to ważny etap w realizacji naszych długoterminowych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju powiedział Cyrille Bonjean, wiceprezes wykonawczy ds. transportu lądowego w Europie.Zasięg ciągnika siodłowego Hyzon to około 400 km, a maksymalna ładowność jest większa niż w przypadku akumulatorowych ciężarówek elektrycznych. Kolejną dużą zaletą technologii wodorowej w codziennym użytkowaniu jest szybki proces tankowania, który trwa około 15 minut.
Wprowadzenie do eksploatacji pierwszego ciągnika siodłowego napędzanego wodorem w Niemczech wspólnie z DB Schenker to ważny sukces. Od dłuższego czasu prowadzimy działania w tym kierunku. DB Schenker odgrywa pionierską role w eksploatacji tego typu pojazdów i wspólnie zdobywamy ważne doświadczenie na rynku, który ma się rozwijać w Niemczech Sara Schiffer, dyrektor zarządzająca w firmie hylane.DB Schenker korzysta z ciężarówki Hyzon w ramach modelu płatności za użycie (pay-per-use), jaki oferuje firma hylane, zajmująca się wynajmem bezemisyjnych pojazdów użytkowych. Trwająca już od 2 lat współpraca między obiema firmami obejmuje również wspólne projekty rozwojowe. Dane dotyczące eksploatacji ciężarówki wodorowej na trasie z Kolonia – Eupen będą zatem również wykorzystywane przez firmę hylane do dalszego ulepszania modeli wynajmu pay-per-use.
Źródło: DB Scheker