Trzej partnerzy zamierzają wspólnie przeprowadzić studium wykonalności w celu stworzenia i wdrożenia stacji wymiany baterii, które będą w stanie obsłużyć przyszłe potrzeby związane z użytkowaniem naczep i ciężarówek elektrycznych w całej Europie. Możliwość szybkiej wymiany baterii pozwoli zwiększyć zasięg i czas pracy pojazdów elektrycznych w europejskim sektorze transportu. Główne zalety takiego rozwiązania to krótki czas wymiany (ok. 5 minut) i możliwość wyboru różnych konfiguracji baterii, zgodnie z konkretnym przypadkiem użycia. System wymiany baterii nie tylko poprawi wydajność procesu logistycznego w zelektryfikowanym transporcie drogowym, ale także jego parametry komercyjne.
CATL dostosuje swoją wiedzę specjalistyczną dotyczącą baterii do koncepcji eTrailer i dostarczy niezbędne dane techniczne, które umożliwią zaprojektowanie stacji wymiany baterii. Trailer Dynamics będzie nadzorować proces mechanicznej i elektrycznej integracji wymiennych baterii z systemami eTrailer i dostarczy prototypowe modele naczep do testów. DB Schenker dokonana oceny i wyboru lokalizacji, w których przetestowane zostanie funkcjonowanie stacji wymiany baterii oraz stworzy mapę przyszłych potencjalnych lokalizacji w całej Europie.
Źródło: DB Schenker
Utworzona: 2024-11-08