Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera technologicznego, także w elektromobilności. Dlatego chcemy rozwijać nasze wewnętrzne kompetencje i po ogniwach akumulatorowych czy silnikach elektrycznych zajmujemy się także rozwojem przetwornic impulsowych i systemów zarządzania termicznego. Dzięki temu Grupa Volkswagen będzie w przyszłości jednym z nielicznych producentów samochodów na świecie, który będzie w stanie zaoferować w całości zoptymalizowany, kompletny system
powiedział Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen odpowiedzialny za technologię.
Przetwornica impulsowa jest mózgiem układu napędowego samochodu elektrycznego i w dużej części odpowiada za wydajność i osiągi. Inżynierowie koncernu zaprojektowali od podstaw pierwszą przetwornicę impulsową. Modułowa platforma, na której zbudowane są auta elektryczne marek Grupy Volkswagen pozwala zaimplementować przetwornicę w pojeździe każdego segmentu, także w tych z silnikami o mocy powyżej 500 kW. Technologia jest obecnie testowana i przygotowywana do produkcji. Wiele wskazuje na to, że będzie stosowana w kolejnej generacji platformy MEB.
Firma pracuje również nad nowymi rozwiązaniami w systemach zarządzania termicznego. Dziś stosuje się dużą liczbę modułów i długie połączenia między nimi, natomiast w przyszłości zostaną one zastąpione jednym kompaktowym modułem, który będzie sterował całym systemem ogrzewania i chłodzenia samochodu, w tym także akumulatora wysokiego napięcia. Przełoży się to na zwiększenie zasięgu pojazdu i przyspieszy ładowanie. Nowy moduł będzie również znacznie lżejszy i bardziej wydajny niż obecnie stosowane.
Volkswagen Group Technology łączy działania w zakresie akumulatorów, ładowania i komponentów elektrycznych oraz wspiera poszczególne marki jako dostawca technologii dla całej grupy. Zaangażowane są tu również spółki zależne PowerCo (akumulatory) i Elli (ładowanie i energia). Firma zatrudniająca na całym świecie ok. 70 tys. osób pracuje nad zunifikowanymi ogniwami, które od 2025 roku będą stosowane we wszystkich samochodach elektrycznych grupy.
Źródło: Volkswagen Group