Wyniki testów s± bardzo zachêcaj±ce, a potencja³ nowych rozwi±zañ – ogromny. Po zakoñczeniu prac bêdziemy mieæ akumulatory, które zapewni± du¿e zasiêgi, mog± byæ b³yskawicznie ³adowane i niemal nie ulegaj± degradacji. Jeste¶my przekonani do nowego rozwi±zania i wraz z naszym partnerem QuantumScape kontynuujemy intensywne prace w kierunku uruchomienia produkcji seryjnejNajwa¿niejszym kryterium w znormalizowanych procedurach testowych dla nowo opracowanych ogniw akumulatorowych jest wytrzyma³o¶æ. Przyjmuje siê, ¿e powinny wytrzymaæ 700 cykli ³adowania i utraciæ przy tym nie wiêcej ni¿ 20% pojemno¶ci. Ogniwo QuantumScape znacznie przekroczy³o te wymagania. Niedawny test dowiód³, ¿e akumulator jest w stanie spe³niæ równie¿ wymagania dotycz±ce innych kryteriów, takich jak zdolno¶æ szybkiego ³adowania, bezpieczeñstwo i samoroz³adowanie.
zapewni³ prezes PowerCo, Frank Blome.
Chocia¿ mamy jeszcze sporo pracy do wykonania, aby wprowadziæ tê technologiê na rynek, nie mamy wiedzy o ¿adnym innym akumulatorze litowo-metalowym do zastosowañ w motoryzacji, który cechowa³by siê tak niewielk± degradacj± przy porównywalnej liczbie cykli i w podobnych warunkach. Z przyjemno¶ci± wspó³pracujemy z Grup± Volkswagen i PowerCo w celu uprzemys³owienia tej technologii i jak najszybszego wprowadzenia jej na rynekTestowane ogniwo ze sta³ym elektrolitem sk³ada siê z 24 warstw – ma identyczn± konstrukcjê jak planowana wersja produkcyjna. Kolejnym krokiem na drodze do uruchomienia produkcji seryjnej jest udoskonalenie i zwiêkszenie skali procesów produkcyjnych. Grupa Volkswagen jest zwi±zana z QuantumScape od 2012 roku, bêd±c jednym z g³ównych inwestorów w tym technologicznym start-upie.
skomentowal wyniki testów Jagdeep Singh, za³o¿yciel i dyrektor generalny QuantumScape.
¬ród³o: Volkswagen Group
Zdjêcie pogl±dowe