Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

REKLAMA


Walka Brytyjczyków z nielegalną imigracją zagraża łańcuchom dostaw
Utworzona: 2023-01-24

Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego jest zaniepokojona zmianami w brytyjskim programie kar cywilnych dla przewoźników drogowych, który ma wejść w życie 13 lutego oraz jego potencjalnym wpływem na łańcuchy dostaw między Wielką Brytanią a Europą.

REKLAMA
Liczba osób próbujących nielegalnie dostać się do Wielkiej Brytanii ciągle rośnie, m.in. poprzez zakradanie się do ładowni ciężarówek przewożących towary z kontynentu europejskiego, i to pomimo szeroko zakrojonych kontroli oraz dodatkowych środków bezpieczeństwa podjętych przez przewoźników. Działania te już teraz kosztują firmy transportowe ponad 1 mld funtów rocznie. Za główną przyczynę wzrostu liczby nielegalnych imigrantów w ostatnich latach uważa się przestępczość zorganizowaną i działalność gangów specjalizujących się w handlu ludźmi.

Pomimo szeroko zakrojonych konsultacji, rząd Wielkiej Brytanii dokonał rewizji programu, który przewiduje kary wobec kierowców i właścicieli ciężarówek przewożących nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii nie biorąc pod uwagę faktycznych przyczyn tego zjawiska.

Maksymalne kary za nielegalnego imigranta znalezionego na pokładzie ciężarówki mają wzrosnąć pięciokrotnie, a dodatkowe sankcje będą nakładane za brak odpowiedniego zabezpieczenia pojazdu. Łączne kary dla kilku osób odpowiedzialnych za zdarzenie są jeszcze wyższe, o czym przeczytacie
UK: Wzrosną kary dla przewoźników i kierowców za przewóz nielegalnych imigrantów.

Wprowadzone zmiany to krok w złym kierunku ponieważ w żaden sposób nie dotykają podstawowych przyczyn nielegalnej imigracji. Ogromne podwyżki kar w połączeniu ze zniesieniem domniemania niewinności kierowców ciężarówek i przewoźników zniechęcą jedynie kolejne firmy transportowe do obsługi kluczowych tras przez kanał La Manche, a przy tym wcale nie rozwiążą problemu nielegalnej imigracji. Zwiększą jedynie koszty transportu, ryzyko, opóźnienia i niestabilność łańcuchów dostaw powiedziała w odpowiedzi na ogłoszone reformy Raluca Marian, dyrektor IRU ds. rzecznictwa UE.
Jej zdaniem rozwiązania muszą być ukierunkowane na faktyczne przyczyny problemu, a nie ograniczać się do zrzucenia winy na firmy transportowe i kierowców. Powinno się raczej wspierać przewoźników, którzy zainwestowali w odpowiednie środki bezpieczeństwa dla swoich kierowców i pojazdów.

Źródło: IRU
Do ulubionych
REKLAMA
PREZENTACJA FIRMY
STALSPEED


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

REKLAMA
Photo by Josh Hild from Pexels