Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Oszacujesz wolną przestrzeń ładunkową w kilka sekund

Utworzona: 2022-07-22


A wszystko dzięki nowemu rozwiązaniu cyfrowemu opracowywanemu przez Continental.

Rozwiązanie do obliczania dostępnej przestrzeni ładunkowej w samochodach ciężarowych, naczepach i przyczepach jest oparta na sztucznej inteligencji. Korzystając ze smartfona menedżerowie flot mogą uzyskać informację o tym, ile ładunku można jeszcze pomieścić w pojeździe. Pozwala to zoptymalizować zlecenia wysyłkowe oraz uniknąć przejazdów z mniejszym ładunkiem, jeśli rozwiązanie jest używane w połączeniu z danymi z inteligentnego tachografu lub z interfejsu systemu zarządzania flotą – na przykład poprzez oferowanie wolnej przestrzeni ładunkowej na cyfrowych giełdach transportowych. To z kolei przyczyni się do zwiększenia liczby przejazdów przy pełnym wykorzystaniu przestrzeni ładunkowej.

Branża logistyczna stoi obecnie przed poważnymi wyzwaniami. Coraz mniejsza liczba kierowców musi przewozić coraz więcej ładunków. Nasze rozwiązanie nie tylko wspiera menedżerów flot w optymalnym wykorzystaniu ich zdolności transportowych, ale pozwala też zaoszczędzić paliwo i zmniejszyć emisje dwutlenku węgla mówi dr Ismail Dagli, szef obszaru biznesowego Smart Mobility w Continental.
Przejazdy z ładunkiem częściowym (LTL), czy nawet puste przejazdy nie są rzadkością w świecie transportu towarowego. Według oficjalnych statystyk gromadzonych przez niemiecki Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego, w roku 2020 pojazdy użytkowe o masie ponad 3,5 tony wykonały w Niemczech ponad 150 mln pustych przejazdów. Menedżerowie flot mogą ograniczyć liczbę ładunków częściowych poszukując dodatkowych zleceń frachtowych. Potrzebują jednak odpowiednich danych na temat aktualnego położenia pojazdu, masy ładunku oraz ilości dostępnej przestrzeni ładunkowej.


Praktyczne zastosowanie tej funkcji jest bardzo proste: po zabezpieczeniu ładunku kierowca robi zdjęcie przestrzeni ładunkowej standardowym smartfonem. Następnie zdjęcie jest przesyłane do centrum usług chmurowych Continentala, gdzie odbywa się faktyczne obliczanie dostępnej przestrzeni ładunkowej za pomocą algorytmu AI opracowanego przez producenta opon. Po uzyskaniu wyniku kierowca może w telefonie ręcznie edytować informacje lub dodać inne dane, zanim prześle je do bezpiecznej chmury. Następnie dane mogą zostać przesłane do oprogramowania wysyłkowego. Cały proces zajmuje tylko kilka sekund. Menedżer floty może wtedy optymalnie koordynować dodatkowe ładunki, korzystając z danych o dostępnej masie ładunku z inteligentnego tachografu za pośrednictwem VDO Link lub klasycznego oprogramowania telematycznego z interfejsu FMS.

Sztuczna inteligencja, której używamy, opiera się na wieloletnim doświadczeniu, które zdobyliśmy w wielu projektach wspomagania kierowcy i jazdy autonomicznej wyjaśnia Jörg Lützner, szef działu Smart Mobility Innovation Management w firmie Continental i odpowiedzialny za opracowanie algorytmu oceny pojemności przyczepy.
Prototyp przyniósł już doskonałe wyniki w fazie rozwojowej, która trwała około dwóch lat, a teraz zespół czeka na jeszcze większą ilość danych z normalnej eksploatacji:

To główna zaleta korzystania ze sztucznej inteligencji. Algorytm uczy się za każdym razem, gdy go używamy, więc staje się coraz lepszy mówi Jörg Lützner.
Źródło: Continental
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels