Dostarczanie bezpiecznych, wysoce wydajnych i niezawodnych ciężarówek autonomicznych
Aurora, lider w dziedzinie ciężarówek autonomicznych, realizuje końcowy etap walidacji systemu Aurora Driver do jazdy autonomicznej bez kierowcy na drogach publicznych. System jest wyposażony w wydajny komputer i zestaw czujników, w tym lidar, radar i kamery, które umożliwiają bezpieczną jazdę przy prędkościach autostradowych. Dzięki sztucznej inteligencji system Aurora Driver potrafi się szybko dostosować do nowych domen operacyjnych, a jednocześnie jest poddawana walidacji za pośrednictwem narzędzia Safety Case opracowanego przez Aurorę, które ma zapewnić zaufanie regulacyjne i akceptację społeczną nowej technologii. Frima planuje uruchomić usługę autonomicznego transportu ciężarowego w Teksasie już w kwietniu br.NVIDIA wyposaży główny komputer systemu Aurora Driver w układ SoC NVIDIA DRIVE Thor, który obsługuje system operacyjny DriveOS. DRIVE Thor, zbudowany na architekturze NVIDIA Blackwell, został zaprojektowany, aby przyspieszyć proces wnioskowania, dzięki któremu pojazdy autonomiczne są w stanie poprawnie postrzegać otoczenie i bezpiecznie poruszać się po drogach. Ponieważ Continental i Aurora przygotowują się do uruchomienia seryjnej produkcji sprzętu do jazdy autonomicznej w roku 2027 r., próbki produkcyjne układu DRIVE Thor pojawią się w pierwszej połowie 2025 r.
Continental opracowuje niezawodną, łatwą w obsłudze, ekonomiczną generację systemu Aurora Driver, z myślą o produkcji wielkoseryjnej. Firma opracowuje również specjalistyczny niezależny system pomocniczy, który może przejąć działanie w przypadku awarii głównego komputera Aurora Driver. Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na 2027 r., a w nadchodzących miesiącach Continental przetestuje prototypy przyszłego zestawu sprzętowego.
Źródło: Continental