Do najczęściej stwierdzanych naruszeń należały:
🚩 przekroczenia czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku,🚩 manipulacje tachografem (w tym jazda bez karty kierowcy czy brak kalibracji urządzenia),
🚩 braki w dokumentacji (np. brak licencji wspólnotowej),
🚩niezgłoszona lub zaniżona praca kierowcy.
W sumie w działaniach udział wzięło 263 inspektorów z organów transportowych, policji i inspekcji pracy. Towarzyszyło im 66 delegowanych inspektorów z 10 krajów, m.in. z Niemiec, Francji, Włoch, Portugalii i Danii. Europejski Urząd ds. Pracy zapowiedział kontynuację skoordynowanych akcji kontrolnych w sektorze transportu drogowego, który – jako silnie transgraniczny – wymaga stałego nadzoru i wspólnej egzekucji przepisów na poziomie UE.
Kluczowe liczby:
🚩 564 pojazdy skontrolowane,🚩 774 naruszenia przepisów,
🚩 ponad 210 000 euro grzywien,
🚩 194 kontrole bez naruszeń,
🚩 21 państw członkowskich zaangażowanych w działania,
🚩263 lokalnych inspektorów i 66 delegowanych kontrolerów z innych krajów.
Źródło: ELA