Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Przymusowe powroty to wzrost emisji z transportu

Utworzona: 2022-02-15


Związek TLP, razem z innymi organizacjami przewoźników z Europy, ponownie wezwał Komisję Europejską do zaproponowania moratorium na wdrożenie przepisu o powrocie pojazdu do państwa siedziby firmy co osiem tygodni do czasu wydania orzeczenia przez Trybunał Sprawiedliwości UE.

Związek pracodawców Transport i Logistyka Polska razem z innymi organizacjami przewoźników: z Litwy (TTLA, LINAVA), Bułgarii (SMP), Węgier (NIT), Chorwacji (UHCP) i Rumunii (ARTRI) skierował pismo w tej sprawie do Fransa Timmermansa, wiceprzewodniczącego wykonawczego KE ds. Europejskiego Zielonego Ładu (adresatką poprzedniego apelu w tej sprawie była Adina Ioana Vălean, komisarz ds. mobilności i transportu).

Przedstawiciele organizacji przewoźników uważają, że obowiązek, który ma wejść w życie 21 lutego br. może skutkować podwyższeniem kosztów nie tylko dla transportu drogowego, ale także innych branż i ostatecznie konsumentów w momencie, gdy branża transportowa boryka się z rosnącymi cenami energii, brakiem ciężarówek i kierowców oraz pandemią COVID.

Wyniki zleconych przez KE badań - podkreślają autorzy listu - sugerują, że obowiązek powrotu dla samochodów ciężarowych oraz kontyngenty nałożone na operacje transportu kombinowanego doprowadzą do wzrostu emisji z transportu. Nowe przepisy mogą spowodować do 3,3 mln dodatkowych ton emisji CO2 rocznie, co jest porównywalne z roczną wartością całkowitych emisji z transportu w Estonii. Mogłyby one również wygenerować do 704 ton tlenków azotu i 251 ton pyłu zawieszonego (PM2,5).

Link do informacji na stronie tlp.org.pl

Źródło: TLP
opr. Adam Dorywalski
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels