Ten trend, który trwa już od jakiegoś czasu teraz jeszcze bardziej się zaostrza. Obecne załamanie w łańcuchach dostaw w Anglii pokazuje, jak szybko niedobór kierowców może przerodzić się w załamanie łańcucha zaopatrzenia. Rzecznik prasowy zarządu BGL prof. dr hab. Dirk Engelhardt przestrzega przed czarnym scenariuszem, jaki może się rozwinąć również w Europie Zachodniej. Jego zdaniem, politycy, świat biznesu i społeczeństwo muszą więc wreszcie się obudzić i podjąć zdecydowane kroki, aby przeciwdziałać zaostrzającym się niedoborom kierowców!
Trzeba połączyć różne środki na poziomie europejskim i krajowym. W związku z zaistniałą sytuacją BGL wzywa do zmiany myślenia i podjęcia natychmiastowych kroków. W swoim planie działania wskazuje pięć głównych obszarów tematycznych wymagających zastosowania różnych środków, które należy wdrożyć jak najszybciej. Znalazły się wśród nich docenienie pracy kierowców/poprawa wizerunku zawodu kierowcy, warunków ich pracy, zdecydowane ograniczanie przeszkód i biurokracji, aktywna rekrutacja i cyfryzacja, jak również ułatwienie napływu wykwalifikowanych pracowników.
Utworzona: 2021-10-09