REKLAMA

Wiedzą, że każdy kierowca zawodowy jest na wagę złota
Utworzona: 2021-09-14

W związku z problemem niedoboru kierowców, który dotknął Wielką Brytanię, tamtejszy rząd podejmuje dalsze działania w celu jego rozwiązania.

Przypominamy, że 20 lipca br. rząd UK skierował list otwarty do brytyjskiego przemysłu transportowego, w którym przedstawił pakiet środków mających pomóc w rozwiązaniu problemu niedoboru kierowców ciężarówek. Więcej na ten temat w poniższym materiale.

Brakuje im kierowców - podjęli środki, by temu zapobiec

Ponadto, w drugiej połowie sierpnia br. brytyjska Agencja Normalizacyjna ds. Kierowców i Pojazdów (DVSA) rozpoczęła rekrutację dodatkowych egzaminatorów dla kierowców zawodowych w Anglii i Walii, aby w ten sposób pomóc w zmniejszeniu niedoboru kierowców ciężarówek. Łącznie agencja planuje zatrudnić 40 nowych egzaminatorów zawodowych, spośród obecnych pracowników DVSA oraz kandydatów zewnętrznych, o czym pisaliśmy w poniższym materiale.

Podjęli walkę z brakiem kierowców

Kilka dni temu brytyjski rząd poinformował o kolejnych rozwiązaniach. Dzięki nowym działaniom, które mają usprawnić procedury egzaminacyjne liczba egzaminów na prawo jazdy na samochody ciężarowe, dostępnych każdego roku, ma wzrosnąć o dodatkowe 50.000.

Egzaminy dla osób ubiegających się o prawo jazdy na pojazdy ciężarowe mają zostać zmienione, co oznacza, że kierowcy będą musieli zdawać tylko jeden test, który będzie uprawniać do prowadzenia zarówno podwozia ciężarowego, jak i zestawu z naczepą lub przyczepą, zamiast dwóch oddzielnych testów (w odstępie 3 tygodni). Dzięki temu liczba egzaminów dostępnych każdego roku wzrośnie o około 20.000, co umożliwi kierowcom szybsze uzyskanie prawa jazdy i podjęcie pracy w branży transportowej.

Testy zostaną również skrócone poprzez usunięcie elementu „próba cofania”, a w przypadku zestawu pojazdów – próby „odczepiania i sprzęgania”. Zadania testowania tych umiejętności kierowców zostaną przekazane podmiotom zewnętrznym. Ta część testu odbywa się na placu manewrowym i zajmuje dużo czasu. Osobne testowanie takich manewrów odciąży egzaminatorów, co oznacza, że będą mogli codziennie przeprowadzać kolejny pełny test.

Kierowcy samochodów osobowych nie będą już musieli zdawać kolejnego egzaminu, aby móc holować przyczepę lub przyczepę kempingową, dzięki czemu każdego roku będzie można przeprowadzać około 30.000 więcej egzaminów na prawo jazdy na pojazdy ciężarowe. To nowe rozporządzenie zmienia poprzednie przepisy unijne, do których Zjednoczone Królestwo nie musi się już stosować.

Zmiany zostały wprowadzone w następstwie letnich konsultacji publicznych, w których tysiące respondentów, w tym liderzy branży, poparli ten krok jako pozytywne rozwiązanie, które pomoże sektorowi w rozwiązaniu problemu niedoboru kierowców ciężarówek. Zdaniem przedstawicieli brytyjskiego rządu, zmiana nie wpłynie negatywnie na poziom kwalifikacji wymaganych do prowadzenia samochodu ciężarowego, a tym samym na bezpieczeństwo na drogach.

Źródło: gov.uk
Do ulubionych
Photo by Josh Hild from Pexels