Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Porady i przykłady

Ile kierowca-pracownik może tak naprawdę pracować?
Ile kierowca-pracownik może tak naprawdę pracować?
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 340

0:00 | Ile kierowca może pracować
2:23 | Czy zawsze warto implementować system równoważny
4:09 | Maksymalny czas pracy kierowcy

Kup pełne nagranie z webinaru: s://www. akademiaczasupracy. pl/pro...

- Dobowy czas pracy kierowcy

Doba, czyli nieprzerwane 24 godziny należy liczyć od momentu rozpoczęcia pracy przez kierowcę. Zasadniczo podczas każdych 24 godzin kierowca na wykonanie swoich czynności ma 13 lub 15 godzin (w tym okresie zawierają się wymagane przerwy). Piętnastogodzinny okres na wykonanie czynności jest możliwy tylko w przypadku, gdy kierowca ma do wykorzystania skrócony odpoczynek dzienny (dziewięciogodzinny) . Możemy z niego skorzystać 3 razy pomiędzy dwoma odpoczynkami dobowymi.

- Tygodniowy czas jazdy kierowcy

Inaczej niż w przypadku doby pracowniczej liczony jest tygodniowy czas jazdy kierowcy. Tydzień zawsze zaczyna się o północy z niedzieli na poniedziałek i tak samo się kończy. W tym czasie kierowca nie może przejechać więcej niż 56 godzin.

- Dwutygodniowy czas jazdy kierowcy

Ustawodawca określił, że w ciągu dwóch następujących po sobie tygodniach kierowca może maksymalnie prowadzić pojazd przez 90 godzin. Warto zauważyć, że jeśli w pierwszym tygodniu pracy kierowca wykorzystał maksymalne 56 godzin jazdy, to w drugim może jedynie 34.

m_kubiak

Brak wpisu manualnego...  | KOLEJNE BŁĘDY KIEROWCY
Brak wpisu manualnego... | KOLEJNE BŁĘDY KIEROWCY
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 322

Jeśli kierowca nie zrobi wpisu manualnego, ewidencja będzie mocno przekłamana.
Takie rzeczy należy poprawiać i dokładnie opisywać.

m_kubiak

Ogranicznik prędkości w ciężarówce. Jak działa i czy można go zwiększyć?
Ogranicznik prędkości w ciężarówce. Jak działa i czy można go zwiększyć?
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 348

Ogranicznik prędkości w ciężarówce. Jak działa i czy można go zwiększyć? Praktycznie wszystkie nowe ciężarówki wychodzące z salonu mają ustawioną prędkość maksymalną wynoszącą 85km/h. Jest to parametr, który można jednak przeprogramować na inną wartość: wyższą bądź niższą. Nie da się wykonać tego z poziomu tachografu o co często pytacie podczas kalibracji. I takie są FAKTY choć po parkingach krążą różne mity, że jest to możliwe. Niezbędna będzie wizyta w serwisie, podłączenie komputera serwisowego i przeprogramowanie parametru V max, a ten znajduje się w sterowniku silnika, a nie tachografie. W tachografie zaprogramowany jest inny parametr, który sygnalizuje przekroczenie prędkości. Nie wpływa on jednak w żaden sposób na ograniczanie prędkości. Ma on za zadanie rejestrować nadmierną prędkość, którą można osiągnąć rozpędzając ciężarówkę zjeżdżając ze stromej górki.

Podsumowując:
❌ nie da się zwiększyć ogranicznika prędkości podczas kalibracji
✔️ w tachografie jest zaprogramowany parametr sygnalizujący przekroczenie prędkości i to właśnie chyba on wprowadza dużo osób w błąd

Kinia_etransport.pl

Kraj rozpoczęcia i zakończenia obojętnie kiedy? | PRZYKŁAD
Kraj rozpoczęcia i zakończenia obojętnie kiedy? | PRZYKŁAD
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 297

Kierowcy korzystający z tachografów cyfrowych muszą za każdym razem, gdy przekroczą gracę, wpisywać do tachografu symbol kraju, do którego wjechali. Taki obowiązek przewidują przepisy pakietu mobilności, które weszły w życie 2 lutego br. Kierowca musi więc zatrzymać się na najbliższym parkingu i oznaczyć kraj rozpoczęcia.

m_kubiak

A co jeżeli będą ''młotki'' zamiast odpoczynku? | CZĘSTY PRZYPADEK
A co jeżeli będą ''młotki'' zamiast odpoczynku? | CZĘSTY PRZYPADEK
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 309

0:00 | A co jeżeli będą ''młotki'' zamiast odpoczynku
1:16 | Ciekawy przypadek - a co jeżeli będą ''młotki'' zamiast odpoczynku

Przykł ad 1
3 godziny jazdy, 2 godziny jazdy, 3 godziny jazdy, ale pomiędzy kierowca ustawił młoteczki zamiast łóżeczka.

Na potrzeby przykłady załóżmy, że godzina pracy wynosi 40 zł.
Odpoczynek dzienny niewliczony do czasu pracy wynosi 11 godzin, ponieważ wszystkie czynności, zarówno jazda jak i młoteczki będą wliczone do czasu pracy.

To oznacza, że wynagrodzenie wyniosłoby 11 x 40 zł = 440 zł - zakładając, że nie ma żadnych nadgodzin.

W kwestii nadgodzin wszystko zależy jaki system stosowany jest w firmie. W przypadku systemu podstawowego pojawią się 3 nadgodziny. W przypadku systemu równoważnego
wszystko będzie zależało od tego, jak będą wyglądały równoważenia tego wymiaru czasu pracy w innych dniach tego miesiąca bądź w okresie rozliczeniowym.

Przykład 2

5 sierpnia kierowca zakończył pracę w piątek w Polsce i niechcący ustawił na tachografie czynność innej pracy, czyli tutaj dokładnie 68 godzin i 20 minut czasu pracy od 5 sierpnia od wyjęcia karty, do 8 sierpnia w poniedziałek do włożenia tej karty przez kierowcę. Jeżeli tego nie przea*alizujemy i nie poprawimy, to mamy do czynienia z ogromną ilością godzin innej pracy, mogą pojawić się również przekroczenia normy czasu pracy tygodniowego. Zwróć uwagę że samej jazdy jest tylko 36 godzin i 18 minut, ale tej innej pracy, czyli tych młoteczków jest aż 70 godzin i 7 minut.

Kiedy to podsumujemy, to da nam ponad 106 godzin do wyliczenia wynagrodzenia.
106 x 40 zł = 4240 zł

Niestety bardzo często spotykamy się z takimi ewidencjami, dlatego zachęcamy do dokładnej a*alizy danych. Jeśli potrzebujesz wskazówek jak to zrobić w progamie 4Trans, skontaktuj się z nami.

m_kubiak

Zmiany wynagrodzeń i diet dla kierowców w roku 2023
Zmiany wynagrodzeń i diet dla kierowców w roku 2023
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 370

Zmiany wynagrodzeń i diet dla kierowców w roku 2023. Od jakiej kwoty będę musiał płacić ZUS dla kierowców?

m_kubiak

Błąd 30 w tachografie. Rejestrowanie przekroczenia prędkości przez tachograf.
Błąd 30 w tachografie. Rejestrowanie przekroczenia prędkości przez tachograf.
Kategoria: Porady i przykłady / Ilość glosów: 353

Praktycznie wszystkie pojazdy wyposażone w tachograf muszą mieć również zamontowany ogranicznik prędkości. Jedną z funkcji tachografu jest zapisywanie w swojej pamięci sytuacji, w której dochodzi do przekroczenia maksymalnej prędkości określonej przepisami. Gdy przekroczenie dozwolonej prędkości będzie trwało powyżej minuty zostanie to zapisane jako naruszenie, a kierowca podczas kontroli zostanie ukarany mandatem. Skutecznie ogranicza to ingerencję w ogranicznik prędkości i zaprogramowanie go na wartość wyższą niż 90km/h.

Coraz częściej zdarza się, że pojazdy mają fabrycznie ustawiony ogranicznik prędkości na 85km/h. W fabryce aktywowany i instalowany jest również tachograf. Czasami tachografy w takiej konfiguracji mają ustawiony parametr sygnalizujący przekroczenie prędkości na wartość 89km/h. Gdy zostanie podniesiona prędkość maksymalna do 90km/h to po minucie jazdy z taką prędkością tachograf zapisze to jako naruszenie przekroczenia prędkości.

Najczęściej jednak do przekroczenia dochodzi podczas zjazdów ze wzniesień, gdzie masa pojazdu potrafi rozpędzić go bez dodawania gazu. Ograniczenie dawki paliwa przez sterownik silnika będzie w tym przypadku niestarczające. Dlatego tachograf w takich przypadkach najpierw wyświetli ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości, aby dać kierowcy czas na zareagowanie i przyhamowanie. W większości tachografów można wyświetlenie ostrzeżenia o przekroczeniu prędkości przestawić tak żeby pojawiało się np. po 15, 20, 30, 40, 45 sekundach

Kinia_etransport.pl