Ogranicznik prędkości w ciężarówce. Jak działa i czy można go zwiększyć?
Ogranicznik prędkości w ciężarówce. Jak działa i czy można go zwiększyć? Praktycznie wszystkie nowe ciężarówki wychodzące z salonu mają ustawioną prędkość maksymalną wynoszącą 85km/h. Jest to parametr, który można jednak przeprogramować na inną wartość: wyższą bądź niższą. Nie da się wykonać tego z poziomu tachografu o co często pytacie podczas kalibracji. I takie są FAKTY choć po parkingach krążą różne mity, że jest to możliwe. Niezbędna będzie wizyta w serwisie, podłączenie komputera serwisowego i przeprogramowanie parametru V max, a ten znajduje się w sterowniku silnika, a nie tachografie. W tachografie zaprogramowany jest inny parametr, który sygnalizuje przekroczenie prędkości. Nie wpływa on jednak w żaden sposób na ograniczanie prędkości. Ma on za zadanie rejestrować nadmierną prędkość, którą można osiągnąć rozpędzając ciężarówkę zjeżdżając ze stromej górki.
Podsumowując:
❌ nie da się zwiększyć ogranicznika prędkości podczas kalibracji
✔️ w tachografie jest zaprogramowany parametr sygnalizujący przekroczenie prędkości i to właśnie chyba on wprowadza dużo osób w błąd
Podsumowując:
❌ nie da się zwiększyć ogranicznika prędkości podczas kalibracji
✔️ w tachografie jest zaprogramowany parametr sygnalizujący przekroczenie prędkości i to właśnie chyba on wprowadza dużo osób w błąd
KATEGORIE FILMÓW
Porady i przykłady
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.