Porady i przykłady
System -narzędzie niezbędne dla firm transportowych w całej UE. W tym odcinku CplusE prowadzący wyjaśnia, jak działa system zgłoszeń delegowania kierowców, jakie przewozy trzeba zgłaszać, a których nie oraz jak uniknąć błędów, które mogą kosztować fortunę.
Na krótką chwilę przed terminem ogłoszono przesunięcie wdrożenia nowych tachografów G2V2! Czy dwa dodatkowe miesiące wystarczą, by uniknąć chaosu?
▶️Dlaczego termin wymiany przesunięto?
▶️Jakie problemy zgłaszała branża transportowa?
▶️Co się stanie, jeśli nie zdążysz z wymianą?
''W tym odcinku dotykamy zasadniczego pytania - po rozliczać kierowców zgodnie z prawem?
◾ czy obniżanie ZUS o wartość diet wirtualnych jest obowiązkowa?
◾ czy stosowanie sanitariatów się opłaca?
◾ ewidencja czasu pracy kierowców w firmie transportowej to element kultury organizacyjnej
◾ optymalizować koszty wynagrodzeń? TAK, aby zapewnić podwyżki kierowcom!''
Czy 17-latkowie powinni prowadzić 40-tonowe ciężarówki? Parlament Europejski pracuje nad kontrowersyjnymi zmianami przepisów, które mogą to umożliwić. Jakie są argumenty za i przeciw oraz co to oznacza dla przyszłości transportu. W niektórych stanach USA można prowadzić ciężarówkę już od 16 roku życia.
W tym odcinku poruszany jest temat stawki minimalnej, która ma się pojawić na umowie jako wartość kwoty zasadniczego wynagrodzenia dla kierowcy. Porównanie obecnego układu składników na umowie o pracę z planowanymi zmianami oraz konsekwencje tego dla stawki godzinowej i Pakietu Mobilności.
Czy należy bać się zimy? Nie, nie należy się jej bać, ale trzeba podchodzić do niej z respektem. Zima nie wybacza błędów wynikających z brawury, lekkomyślności czy braku rozsądku, i właśnie o tym warto pamiętać. Jeśli jednak czujemy strach lub mamy poważne obawy, warto zastanowić się, czy wyjazd w trasę to na pewno dobra decyzja.