Porady i przykłady
Będąc kierowcą zawodowym, ale nie tylko, prędzej czy później spotykasz się z agresją słowną, fizyczną lub ryzykiem kradzieży ładunku. Jak się przygotować na takie sytuacje? Jak reagować, gdy do nich dojdzie? I czy warto lub w ogóle można się bronić?
Ministerstwo Infrastruktury informuje o wstępnej zgodzie Komisji Europejskiej na wsparcie dla firm transportowych! Kogo obejmą dopłaty, ile wyniosą i dlaczego tylko małe i średnie firmy?
Nadgodziny w transporcie to ogromny problem, naciąganie tachografu na młoteczki - a wszystko po to aby wpływać na wypłatę kierowcy. Czy to ma sens?
co naprawdę kryje się za skrótami 1PL, 2PL, 3PL, 4PL i 5PL. Który model logistyki daje Ci pełną kontrolę, a który oddaje wszystko w ręce zewnętrznych firm?
Dowiedz się:
✅ Dlaczego 1PL może być pułapką dla rosnącej firmy
✅ Jakie korzyści oferuje 3PL i kiedy się nie sprawdza
✅ Czy 5PL to przyszłość zdominowana przez sztuczną inteligencję?
Big bagi w logistyce - jak radzić sobie z transportem i składowaniem materiałów sypkich?
''W dzisiejszym odcinku Na Palecie przyjrzymy się wielkogabarytowym workom, które od dekad ułatwiają przewóz i magazynowanie materiałów sypkich, takich jak cukier czy mąka. Dowiecie się, jakie rodzaje big bagów najlepiej sprawdzają się w różnych zastosowaniach oraz jakie wyzwania wiążą się z ich obsługą. Zobaczcie, dlaczego odpowiednie składowanie i wiedza techniczna mają kluczowe znaczenie. ''
Premier rzucił wyzwanie biznesowi, aby jego przedstawiciele sami przygotowali propozycje zmian deregulacyjnych. Chociaż jeszcze jest za wcześnie na ocenę rzeczywistego przełożenia rekomendacji przedsiębiorców na kształt przepisów, to z pewnością jest to jedna z okazji, którą warto wykorzystać do zwrócenia uwagi na problemy poszczególnych branż.
W najnowszym odcinku omówienie postulatów ZMPD i TLP - m. in. obowiązkowe zabezpieczenia dla spedytorów, krótsze terminy płatności, uproszczenia w zatrudnianiu kierowców spoza UE oraz cyfryzację zezwoleń. Jakie propozycje mogą realnie ułatwić życie firmom transportowym.
Ciekawostka: Czy wiedzieliście, że jedna z propozycji zakłada rejestr nierzetelnych firm?
Mandat za naruszenie przepisu o odpoczynku kierowcy jest za zbyt krótki okres odpoczynku, ale... Bywa, że kierowca zgłasza uwagi do takiego naruszenia i wskazuje, że wykonał odpowiednio 9 lub 11 godzin odpoczynku. Skąd zatem naruszenie w takim przypadku?
Dobre zrozumienie powodu powstania naruszenia to podstawa do rozmowy i naprawy sytuacji, a nie kłótni z kierowcą.