Porady i przykłady
Nowe opłaty drogowe i ograniczenia w Europie - co musisz wiedzieć! Alzacja wprowadza opłaty dla ciężarówek, Tyrol walczy o swoje przepisy tranzytowe, a Belgia już ogranicza ruch w gminach. Jakie będą konsekwencje dla przewoźników i branży transportowej?
Jaki jest zakres kontroli 56 dni wchodzący od 31. 12. 2024? Co dokładnie jest zapisywane w pamięci starej karty kierowcy i nowej karty kierowcy? Czego może żądać inspektor podczas kontroli na drodze, a czego nie?
Podczas comiesięcznej obsługi danych, weryfikacji naruszeń i obliczania wynagrodzeń nie ma problemy z zakresem danych, bo te informacje nakładają się (uzupełniają) w programach rozliczających. Na drodze jednak kierowca ma tylko to co zawiera jego karta - dlatego warto wiedzieć jaki wpływ na zawartość karty kierowców ma wielokrotne wpisywanie kodów państw do tachografu, jakie zakres aktywności (i odpoczynków tygodniowych) można sprawdzić z karty kierowcy na drodze. 56 dni do kontroli dotyczy określonych elementów...
''Każdy kierowca zawodowy dobrze wie, że odśnieżanie dachu naczepy jest niezbędną zimową czynnością, która gwarantuje bezpieczeństwo na drogach. Wszyscy to rozumiemy, ale niestety inni uczestnicy ruchu drogowego, ale także policja oraz ITD zdają się nie brać pod uwagę, że nie tak łatwo jest usunąć lód i śnieg z dachu zawieszonego na 4 metrach wysokości. Szczególnie, gdy nie mamy dostępu do specjalnego podestu lub innych ułatwień. Co więc można zrobić? Przeszukaliśmy internet i prezentujemy Wam przegląd propozycji, które znaleźliśmy. ''
Instrukcja jak ustawić się do skrętu w lewo na drodze dwukierunkowej ale z torowiskiem tramwajowym.
Mariusz Frąc - w roli Ambasadora Polskiego Transportu, pyta twórcę Stowarzyszenia Ambasador Polskiego Transportu o nowe możliwości w rozliczaniu kierowców. Ekspert ds rozwoju transportu - Wojciech Romaniuk, Prezes Zarządu MaWo Group, mówi o nowych instrumentach finansowych, które poprawią rozliczenia zarówno dla przewoźników, jak i dla zawodowych kierowców.
Wojciech Romaniuk jest także biegłym sądowym w sprawach transportowych, który stawia na edukację branży transportowej. Namawia do korzystania z innej rzeczywistości finansowej związanej z odkładaniem środków na emeryturę kierowcy. I pyta dlaczego polskie przepisy nie przystają do rzeczywistości transportowej oraz kto powinien reprezentować przewoźnika na sali sądowej?
Dowiesz się jak właściciel firmy transportowej może korzystać z narzędzi, które pozwolą lepiej rozliczać czas pracy kierowców i ponownie rozliczać diety w transporcie międzynarodowym.
Nowe opłaty na drogach? Od 2025 roku system e-TOLL w Polsce zmieni się nie do poznania!?