A co jeżeli będą ''młotki'' zamiast odpoczynku? | CZĘSTY PRZYPADEK
0:00 | A co jeżeli będą ''młotki'' zamiast odpoczynku
1:16 | Ciekawy przypadek - a co jeżeli będą ''młotki'' zamiast odpoczynku
Przykł ad 1
3 godziny jazdy, 2 godziny jazdy, 3 godziny jazdy, ale pomiędzy kierowca ustawił młoteczki zamiast łóżeczka.
Na potrzeby przykłady załóżmy, że godzina pracy wynosi 40 zł.
Odpoczynek dzienny niewliczony do czasu pracy wynosi 11 godzin, ponieważ wszystkie czynności, zarówno jazda jak i młoteczki będą wliczone do czasu pracy.
To oznacza, że wynagrodzenie wyniosłoby 11 x 40 zł = 440 zł - zakładając, że nie ma żadnych nadgodzin.
W kwestii nadgodzin wszystko zależy jaki system stosowany jest w firmie. W przypadku systemu podstawowego pojawią się 3 nadgodziny. W przypadku systemu równoważnego
wszystko będzie zależało od tego, jak będą wyglądały równoważenia tego wymiaru czasu pracy w innych dniach tego miesiąca bądź w okresie rozliczeniowym.
Przykład 2
5 sierpnia kierowca zakończył pracę w piątek w Polsce i niechcący ustawił na tachografie czynność innej pracy, czyli tutaj dokładnie 68 godzin i 20 minut czasu pracy od 5 sierpnia od wyjęcia karty, do 8 sierpnia w poniedziałek do włożenia tej karty przez kierowcę. Jeżeli tego nie przea*alizujemy i nie poprawimy, to mamy do czynienia z ogromną ilością godzin innej pracy, mogą pojawić się również przekroczenia normy czasu pracy tygodniowego. Zwróć uwagę że samej jazdy jest tylko 36 godzin i 18 minut, ale tej innej pracy, czyli tych młoteczków jest aż 70 godzin i 7 minut.
Kiedy to podsumujemy, to da nam ponad 106 godzin do wyliczenia wynagrodzenia.
106 x 40 zł = 4240 zł
Niestety bardzo często spotykamy się z takimi ewidencjami, dlatego zachęcamy do dokładnej a*alizy danych. Jeśli potrzebujesz wskazówek jak to zrobić w progamie 4Trans, skontaktuj się z nami.
1:16 | Ciekawy przypadek - a co jeżeli będą ''młotki'' zamiast odpoczynku
Przykł ad 1
3 godziny jazdy, 2 godziny jazdy, 3 godziny jazdy, ale pomiędzy kierowca ustawił młoteczki zamiast łóżeczka.
Na potrzeby przykłady załóżmy, że godzina pracy wynosi 40 zł.
Odpoczynek dzienny niewliczony do czasu pracy wynosi 11 godzin, ponieważ wszystkie czynności, zarówno jazda jak i młoteczki będą wliczone do czasu pracy.
To oznacza, że wynagrodzenie wyniosłoby 11 x 40 zł = 440 zł - zakładając, że nie ma żadnych nadgodzin.
W kwestii nadgodzin wszystko zależy jaki system stosowany jest w firmie. W przypadku systemu podstawowego pojawią się 3 nadgodziny. W przypadku systemu równoważnego
wszystko będzie zależało od tego, jak będą wyglądały równoważenia tego wymiaru czasu pracy w innych dniach tego miesiąca bądź w okresie rozliczeniowym.
Przykład 2
5 sierpnia kierowca zakończył pracę w piątek w Polsce i niechcący ustawił na tachografie czynność innej pracy, czyli tutaj dokładnie 68 godzin i 20 minut czasu pracy od 5 sierpnia od wyjęcia karty, do 8 sierpnia w poniedziałek do włożenia tej karty przez kierowcę. Jeżeli tego nie przea*alizujemy i nie poprawimy, to mamy do czynienia z ogromną ilością godzin innej pracy, mogą pojawić się również przekroczenia normy czasu pracy tygodniowego. Zwróć uwagę że samej jazdy jest tylko 36 godzin i 18 minut, ale tej innej pracy, czyli tych młoteczków jest aż 70 godzin i 7 minut.
Kiedy to podsumujemy, to da nam ponad 106 godzin do wyliczenia wynagrodzenia.
106 x 40 zł = 4240 zł
Niestety bardzo często spotykamy się z takimi ewidencjami, dlatego zachęcamy do dokładnej a*alizy danych. Jeśli potrzebujesz wskazówek jak to zrobić w progamie 4Trans, skontaktuj się z nami.
KATEGORIE FILMÓW
Porady i przykłady
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.