Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Czystość w każdym aspekcie – trójstronne wywrotki i zielone tablice

Utworzona: 2025-05-06


Fordy E-Transity – wyposażone w zabudowę samowyładowczą – dołączyły do floty firmy PreZero, będącej częścią międzynarodowej korporacji działającej w branży zagospodarowania odpadów i usług środowiskowych. Samochody zostały przygotowane przez firmę Nadwozia Auto-Boss z Bielska-Białej.

Firma PreZero w ramach strategii dekarbonizacji powiększyła swoją ekologiczną flotę o 8 elektrycznych Fordów przygotowanych do transportu odpadów. Na podwoziu E-Transita z pojedynczą kabiną posadowiono wywrotkę trójstronną. Jej podłoga została wykonana ze wzmocnionej stali, a burty mają wysokości 400 mm, przy czym tylna burta jest otwierana i wychylana. Aluminiowe słupki zintegrowano z trzema zamkami, co pozwala zablokować otwieranie burt, a także uchylanie burty tylnej. Skrzynia ładunkowa została wyposażona w nadstawkę siatkową z plandeką okrywającą. Panele siatkowe podczas wyładunku przewożonych śmieci unoszą się w górę, co ułatwia operację. Poprzez zastosowanie w konstrukcji stali o podwyższonej ścieralności zabudowa dobrze sprawdza się w branży komunalnej do przewozu odpadów i zbiórki workowej.

Wywrotka uruchamiana jest pilotem umieszczonym w kabinie. Skrzynia unoszona jest za pomocą pompy PSX oraz siłownika. Auto zostało wyposażone w specjalny sygnalizator dźwiękowy, który uruchamia się przy podnoszeniu platformy. Dodatkowo każdy z samochodów ma belkę sygnalizacyjną LED oraz boczną osłonę przeciwnajazdową chroniącą np. rowerzystów.


Najnowszy wariant E-Transita wyposażony jest w akumulator o zwiększonej do 89 kWh pojemności. Dzięki temu jego maksymalny zasięg, jak podaje producent, to 402 km. Zwiększona do 22 kW moc ładowania prądem przemiennym i do 180 kW prądem stałym pozwala skrócić czasy ładowania. W pierwszym przypadku naładowanie baterii do 100% pojemności trwa poniżej 6 godzin. W drugim, od 10% do 80%, bateria ładuje się nawet w 28 min. W standardowym wyposażeniu tej wersji zastosowano układ pompy ciepła. W ofercie znajduje się także E-Transit ze standardową baterią o pojemności 67 kWh, a do napędu auta służy silnik o mocy 184 lub 269 KM.

W gamie E-Transita znajdują się modele o długościach L2, L3 i L4, wersje typu van, także z podwójną kabiną oraz podwozia z kabiną pojedynczą gotowe do adaptacji. Dopuszczalna masa całkowita (DMC) wynosi od 3500 do 4250 kg – przy maksymalnej ładowności do 1460 kg dla vanów i do 1814 kg dla podwozi z kabiną. Funkcja Pro Power Onboard zapewnia dostęp do prądu o mocy do 2,3 kW z akumulatora pojazdu za pośrednictwem standardowych gniazd. Jest to rozwiązanie do zasilania narzędzi oraz specjalistycznych podzespołów montażowych.


Źródło: Ford
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Hellmann


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels