Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Co z mandatami po uchyleniu przepisu dotyczącego powrotu pojazdów do bazy?

Utworzona: 2024-10-30


Sektor transportu drogowego w Unii Europejskiej wyraża niepewność co do praktycznych skutków orzeczenia uchylającego przepis o obowiązku powrotu pojazdów do bazy co osiem tygodni. Firmy transportowe zwracają się do Komisji Europejskiej z prośbą o jasne stanowisko w sprawie wpływu orzeczenia na nałożone wcześniej grzywny.

4 października br. Trybunał Unii Europejskiej opublikował orzeczenie dotyczące przepisów Pakietu Mobilności 1, które zostały zakwestionowane przez niektóre państwa członkowskie. W wyniku tego orzeczenia uchylono przepis o obowiązku powrotu pojazdów do bazy co osiem tygodni, jednocześnie potwierdzając ważność pozostałych przepisów, które były przedmiotem kontrowersji, w tym dotyczących delegowania kierowców oraz czasu jazdy i odpoczynku.

Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (IRU) wysłała list do Komisji z prośbą o formalne odpowiedzi dotyczące konsekwencji orzeczenia Trybunału. Mimo iż Trybunał wyraźnie stwierdził, że przepis o powrocie pojazdów do bazy jest nieważny, wiele mikroprzedsiębiorstw wciąż obawia się grzywien związanych z niewłaściwym stosowaniem tego przepisu - podkreśliła Raluca Marian, dyrektor IRU ds. rzecznictwa w UE. Firmy transportowe chciałyby poznać oficjalne stanowisko Komisji w sprawie wpływu orzeczenia na grzywny nałożone przed jego wydaniem. Organizacja apeluje o pilne wyjaśnienia przepisów dotyczących powrotu pojazdów oraz szczegółową analizę uzasadnienia Trybunału w pozostałych obszarach. W związku z tym IRU oczekuje szybkiej reakcji Komisji, co jest kluczowe dla stabilności sektora transportowego w Europie.

Źródło: IRU
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Księgowy online


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels