Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Renault odkrywa karty prezentując nową odsłonę kultowego modelu

Utworzona: 2023-11-23


Model, który od 1980 roku sprzedał się w liczbie ponad 3 milionów egzemplarzy, pojawił się jako produkt zupełnie nowej generacji. Premiera odbyła się na targach Solutrans. Nowy Renault Master będzie dostępny na wiosnę 2024 r.

Ze względu na bogatą historię i sukces rynkowy na przestrzeni ponad 40 lat i trzech pokoleń model należy do liderów w tej kategorii pojazdów w Europie. Od 1990 roku samochody dostawcze Renault Master są używane w ponad 50 krajach, w tym także w Ameryce Południowej. Czwarta generacja modelu ma szansę kontynuować dotychczasowy sukces.

Część 1: Konstrukcja

Kabina

Wnętrze nowego Mastera jest zbliżone do standardu, jaki oferują samochody osobowe. Deska rozdzielcza w kształcie litery S zwrócona w stronę kierowcy zwiększa wrażenie przestronności, a ciemne, eleganckie materiały oraz 10-calowy ekran podkreślają ultranowoczesny charakter kabiny. Przejęta z samochodów osobowych kierownica umożliwia ustawienie idealnej wysokości i głębokości. W wersjach z automatyczną przekładnią dźwignia zmiany biegów znajduje się przy kierownicy, dzięki czemu jest więcej miejsca na konsoli środkowej. Dzięki większej o 25% powierzchni schowków w kabinie, która wynosi 135 litrów, nowa generacja jest rynkowym liderem w tym zakresie. Wszystkie potrzebne rzeczy można teraz zmieścić w kabinie wykorzystując liczne schowki na desce rozdzielczej, boczne uchwyty na kubki, szuflady schowka podręcznego, schowek w suficie oraz dwie kieszenie w drzwiach.

Wygląd zewnętrzny

Nowy model z łatwością pełni funkcję biura na kołach. Tył środkowego siedzenia można złożyć, aby powstało biurko, w którego podstawie znajduje się miejsce na laptop oraz porty USB-C umożliwiające zasilanie urządzeń. Wytrzymałe i gładkie krawędzie siedzeń wyłożone materiałem winylowym (TEP) ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z furgonetki, zapewniając nieskazitelny wygląd nawet po latach używania. Szeroki wybór siedzeń obejmuje warianty amortyzowane i obrotowe, siedzenia indywidualne oraz trzy rodzaje ławek (dwie z tkaniny i jedna pokryta winylem TEP). Stylistyka nowego Mastera kojarzy się z niezawodnością, trwałością i bezpieczeństwem. Jego imponujący grill czerpie inspirację z pojazdów ciężarowych francuskiego producenta, o czym świadczy duże, nowe logo Renault i pokaźne, w pełni diodowe reflektory w kształcie litery C wokół osłony chłodnicy. Klienci mają do wyboru 7 kolorów nadwozia w standardzie i ponad 300 odcieni specjalnych. Proporcje zostały dobrane tak, aby zapewnić właściwą równowagę dla każdego typu sylwetki. Tył jest węższy, co poprawia właściwości aerodynamiczne, ale mimo to otwór tylny i przestrzeń ładunkowa są wyjątkowo duże. Jak zwykle w Masterze, tylna szyba jest asymetryczna, a tylne światła mają charakterystyczny kształt litery C, podobnie jak te z przodu.

Aerodynamiczna konstrukcja

Dzięki wyjątkowej aerodynamice nowy Renault Master może się poszczycić najlepszą w swoim segmencie wydajnością, niezależnie od rodzaju napędu. Jego współczynnik oporu aerodynamicznego jest o ponad 20% niższy niż w przypadku poprzedniej generacji i znacznie niższy od wszystkich obecnych rywali. Efekt ten uzyskano poprzez skrócenie maski, większe wysunięcie i pochylenie przedniej szyby, zmianę kształtu lusterek bocznych, wlotów powietrza w zderzaku i zastosowanie bardziej opływowej linii dachu oraz zwężenie tyłu pojazdu. Przy okazji poprawił się także komfort akustyczny w kabinie.
Ponieważ pojazd nie mieści się w tunelu aerodynamicznym w Saint-Cyr, z którego zwykle korzysta producent, badania aerodynamiki przeprowadzono przy użyciu modeli w skali 83%. Pełnowymiarowe samochody dostawcze zostały następnie przetestowane w tunelu zbudowanym do oceny aerodynamiki samolotów. Lepsze własności aerodynamiczne mają korzystny wpływ na wydajność. Emisja CO2 nowego Mastera jest o 39 g/km niższa od poprzedniego modelu i obecnie wynosi poniżej 200 g/km.

Część 2: Nowa platforma

Niezależnie od wybranego układu napędowego klienci korzystający z nowego Mastera będą jeździć najbardziej wydajnym pojazdem w swojej kategorii przy niższych kosztach eksploatacji i mogąc korzystać z większej ładowności (do 2 ton). Wszystkie wersje produkowane są na tej samej linii montażowej, co zapewnia dużą elastyczność jeśli chodzi o realizację zamówień specjalnych. Nowy model to jedyny pojazd w swojej klasie produkowany wyłącznie we Francji: trzy wersje napędów i wszystkie rodzaje nadwozia powstają na tej samej linii montażowej w Batilly. We Francji produkowane są także układy napędowe, skrzynie biegów i akumulatory, a 84% dostawców ma swoją siedzibę we Francji.

Diesel Blue Dci

Nowy Master dostępny jest w czterech wersjach z silnikiem Diesla (Blue dCi) o mocy 105, 130, 150 lub 170 KM. Wszystkie wersje zużywają średnio o 1,5 litra mniej paliwa na 100 km i emitują 39 gr mniej CO2/km. Do wyboru jest manualna skrzynia biegów lub nowa, 9-biegowa skrzynia automatyczna z konwerterem EAG9.

Wersje elektryczne nowego modelu

Napędzane są silnikiem o mocy 96 kW lub 105 kW, który w obu przypadkach zapewnia moment obrotowy wynoszący 300 Nm. Pierwszy, zasilany akumulatorem o pojemności 40 kWh, zapewnia zasięg do 180 km WLTP, drugi, zasilany akumulatorem 87 kWh, dysponuje zasięgiem ponad 410 km WLTP. Elektryczny Master wyróżnia się rekordową ładownością (1625 kg), zasięgiem (ponad 410 km WLTP) i siłą uciągu (2,5 tony). Średnie zużycie energii z dużym akumulatorem o pojemności 87 kWh wynosi 21 kWh/100 km (WLTP), dzięki systemowi zarządzania ciepłem akumulatora. Szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 130 kW zwiększa zasięg o 229 km w ciągu 30 minut. Domowa ładowarka sieciowa o mocy 22 kW jest w stanie uzupełnić akumulator od 10% do 100% w niecałe 4 godziny.

Wersje wodorowe

Nowy Renault Master został zaprojektowany z myślą o możliwości montażu silnika zasilanego ogniwami paliwowymi w przyszłości.

Część 3: Technologia

Układ hamulcowy

Nowatorski, wspomagany, dynamiczny system kontroli hamowania utrzymuje skuteczność hamowania i takie samo działanie pedału hamulca, niezależnie od ciężaru furgonetki. Szybciej uruchamia także automatyczny system hamowania awaryjnego oraz usprawnia rekuperację, zwiększając zasięg pojazdów elektrycznych.

20 systemów wspomagania kierowcy

Aktywne systemy bezpieczeństwa obejmują kontrolę stabilności bocznej, funkcję automatycznego hamowania awaryjnego i systemy wspomagające stabilność przyczepy. Pojazd jest także wyposażony w inteligentnego asystenta prędkości.

Technologie łączności V2X w wersjach elektrycznych

Nowe samochody dostawcze Renault Master będą wyposażone w funkcje Vehicle-to-Load (V2L) i Vehicle-to-Grid (V2G). Pierwsza z nich umożliwia ładowanie innych urządzeń z gniazdka w kabinie lub w ładowni, a także podłączenie elektronarzędzi, komputerów i innych urządzeń do gniazdek ładujących. Możliwe jest także zasilanie niestandardowych części nadwozia (chłodni, automatycznych drzwi tylnych, dodatkowych systemów ogrzewania lub klimatyzacji itp.) bezpośrednio z akumulatora. Funkcja V2G pozwala przesyłać energię z akumulatora do sieci za pomocą dwukierunkowej ładowarki.

Najnowsze funkcje łączności

Nowy Renault Master to pojazd cyfrowy, fabrycznie wyposażony we wszystkie funkcje łączności. System multimedialny OpenR Link należy do standardowego wyposażenia każdego modelu. Obejmuje 10-calowy ekran oraz przewodowe i bezprzewodowe połączenia z systemem Android Auto i Apple CarPlay. Z czasem system ten będzie rozszerzany o nowe funkcje za pomocą bezpłatnych aktualizacji bezprzewodowych przez 5 lat.

System OpenR Link z wbudowanymi funkcjami Google

Po raz pierwszy w samochodzie dostawczym dostępny jest system OpenR Link z wbudowanymi funkcjami Google. Dzięki temu kierowcy będą mieli dostęp do funkcji nawigacji w Mapach Google, katalogu aplikacji Google Play i sterowanego głosem Asystenta Google zintegrowanego bezpośrednio z deską rozdzielczą. Kierowcy nowego Renault Master będą mogli połączyć system ze swoim kontem Google, aby łatwo korzystać z Internetu. Modułowy interfejs, domyślnie wyświetlający Mapy Google, można uzupełnić o dwa widżety (do wyboru m.in. Muzyka, Telefon, Asystent Google, Pojazd, Data i godzina, Ciśnienie w oponach i inne). W kabinie znajduje się również bezprzewodowa ładowarka do smartfona.

Usługi łączności dostępne wyłącznie w pojazdach elektrycznych

Wersje elektryczne nowego Mastera są wyposażone w kilka ekskluzywnych funkcji, które zapewniają użytkownikowi możliwości znane ze smartfonów. Jedną z nich jest dostęp do Map Google, które uwzględniają preferencje kierowcy i odpowiednio optymalizują plany podróży. Dostępna jest funkcja planowania tras pojazdu elektrycznego, która uwzględnia postoje na ładowanie i wybór stacji ładowania zgodnie z preferowaną metodą płatności lub dostępną mocą znamionową.

Część 4: Nowy standard wyposażenia pojazdów samochodów dostawczych

Renault Master pojawi się na rynku w pełnej gamie wersji spełniających szeroki zakres wymagań. Klienci będą mogli wybierać spośród 20 wersji nadwozia o kubaturze od 11 do 22 metrów sześciennych, z szerszym o 40 mm wejściem w przypadku przesuwanych drzwi bocznych i o 100 mm dłuższą powierzchnią ładunkową – najdłuższą w tym segmencie. 20 wersji bazowych można poddawać różnym przeróbkom w zależności od potrzeb klienta (dodanie wywrotki, wydłużenie kabiny, zwiększenie przestrzeni ładunkowej itp.). Katalog zestawów montowanych fabrycznie skraca czas realizacji i upraszcza logistykę transportu. Krótszy rozstaw osi i przeprojektowana oś przednia zapewniają niespotykaną dotąd zwrotność, w tym o 0,75 metra krótszy promień skrętu, co znacznie poprawia komfort jazdy w miastach. Wersja wydłużona L3 nadaje się do jazdy miejskiej (L2 to pojazd podstawowy, wersja L3 dostępna jest z napędem na przednie i tylne koła, a wersja L4 ma napęd na tylne koła).

Podobnie jak wszystkie pojazdy elektryczne w tej gamie, nowy Master oferuje elementy programu Renault „Najpierw człowiek”, którego celem jest pomoc zespołom ratunkowym w razie wypadku:
Elementy te obejmują:
• kod QR w nadwoziu dla strażaków;
• specjalny dostęp do akumulatora umożliwiający zalanie akumulatora wysokiego napięcia w wersjach elektrycznych, aby uniknąć ryzyka pożaru;
• wyłącznik SD pozwalający odłączyć akumulator, aby umożliwić bezpieczne wykonywanie prac przy pojeździe;
• akumulator umieszczony w specjalnej, wzmocnionej ramie, która chroni go przed wszelkiego rodzaju uderzeniami.



Źródło: Renault
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels