Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Trzy kraje, jeden cel - bilety na przejazd przez Brenner coraz bliżej

Utworzona: 2023-04-14


Podczas szczytu transportowego, który odbył się 12 kwietnia na zamku w Kufstein, przedstawiciele władz Południowego Tyrolu (Włochy), Tyrolu (Austria) i Bawarii podpisali wspólną deklarację.

Nowy system zarządzania ruchem ma ograniczyć liczbę korków, zwiększyć bezpieczeństwo ruchu i dostaw, zmniejszyć opóźnienia, poprawić planowanie przepływu towarów, a dzięki ograniczeniu ruchu w korkach, zmniejszyć poziom hałasu oraz emisje zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych. Planuje się, że określona liczba ciężarówek będzie mogła przejechać przez korytarz Brenner w ramach wcześniej zarezerwowanych okien czasowych (slotów). Proces wdrażania takiego systemu zarządzania ruchem został uzgodniony w 14-punktowej deklaracji.

Pierwsze rozmowy trójstronne w czerwcu

Postanowienia podjęte w Kufstein mają teraz zostać przedstawione rządom Austrii, Włoch i Niemiec, które podejmą decyzje o realizacji planu na podstawie osobnego traktatu. Oprócz systemu zarządzania ruchem, który można wdrożyć w perspektywie średnioterminowej, trwają też prace nad środkami krótkoterminowymi, takimi jak ulepszona wymiana danych. Kolejnym krokiem jest koncepcja wdrożenia technicznego systemu. Zadanie to otrzymają eksperci, którzy od samego początku będą współpracować z decydentami ze wszystkich trzech krajów oraz spedytorami i sektorem biznesu. Następnie opracowany zostanie traktat trójstronny, na który muszą wyrazić zgodę wszystkie państwa. Rozmowy na szczeblu krajowym mają się rozpocząć w pierwszej połowie roku.

Podstawy systemu zarządzania ruchem: współpraca, wymiana danych

Aby móc jak najszybciej reagować na zmiany w natężeniu ruchu, należy usprawnić wymianę danych między austriackimi i niemieckimi operatorami autostrad a policją.

Proponujemy, aby trójstronna wymiana danych dotyczących ruchu w korytarzu Brenner została zinstytucjonalizowana. Tylko wtedy zbliżymy się do celu, jakim jest realizacja wspólnej politykipowiedział włoski radny Południowego Tyrolu, Daniel Alfreider.
Szefowie rządów są zgodni, że na dłuższą metę problemu nie da się rozwiązać bez przeniesienia znacznej części ruchu towarowego na kolej. W związku z tym omówiono drogi dojazdowe do tunelu bazowego Brenner, opłatę za przejazd korytarzem oraz harmonizację ruchu kolejowego. Projekt pilotażowy „Brenner bez granic”, zainicjowany przez Barbarę Thaler, tyrolską posłankę do PE i wspierany przez jej kolegów Markusa Ferbera z Bawarii i posła do PE z Południowego Tyrolu, Herberta Dorfmanna, jest już wyraźnym głosem na rzecz jednolitego europejskiego obszaru kolejowego: transport kolejowy musi być równie łatwy jak transport drogowy.

Źródło: Prowincja Bolzano
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels