Pierwsze rozmowy trójstronne w czerwcu
Postanowienia podjęte w Kufstein mają teraz zostać przedstawione rządom Austrii, Włoch i Niemiec, które podejmą decyzje o realizacji planu na podstawie osobnego traktatu. Oprócz systemu zarządzania ruchem, który można wdrożyć w perspektywie średnioterminowej, trwają też prace nad środkami krótkoterminowymi, takimi jak ulepszona wymiana danych. Kolejnym krokiem jest koncepcja wdrożenia technicznego systemu. Zadanie to otrzymają eksperci, którzy od samego początku będą współpracować z decydentami ze wszystkich trzech krajów oraz spedytorami i sektorem biznesu. Następnie opracowany zostanie traktat trójstronny, na który muszą wyrazić zgodę wszystkie państwa. Rozmowy na szczeblu krajowym mają się rozpocząć w pierwszej połowie roku.Podstawy systemu zarządzania ruchem: współpraca, wymiana danych
Aby móc jak najszybciej reagować na zmiany w natężeniu ruchu, należy usprawnić wymianę danych między austriackimi i niemieckimi operatorami autostrad a policją.Proponujemy, aby trójstronna wymiana danych dotyczących ruchu w korytarzu Brenner została zinstytucjonalizowana. Tylko wtedy zbliżymy się do celu, jakim jest realizacja wspólnej politykipowiedział włoski radny Południowego Tyrolu, Daniel Alfreider.Szefowie rządów są zgodni, że na dłuższą metę problemu nie da się rozwiązać bez przeniesienia znacznej części ruchu towarowego na kolej. W związku z tym omówiono drogi dojazdowe do tunelu bazowego Brenner, opłatę za przejazd korytarzem oraz harmonizację ruchu kolejowego. Projekt pilotażowy „Brenner bez granic”, zainicjowany przez Barbarę Thaler, tyrolską posłankę do PE i wspierany przez jej kolegów Markusa Ferbera z Bawarii i posła do PE z Południowego Tyrolu, Herberta Dorfmanna, jest już wyraźnym głosem na rzecz jednolitego europejskiego obszaru kolejowego: transport kolejowy musi być równie łatwy jak transport drogowy.
Źródło: Prowincja Bolzano