Inicjatywa ma pomóc w urzeczywistnieniu wizji społeczeństwa wodorowego oraz w osiągnięciu neutralności emisyjnej poprzez rozszerzenie oferty pojazdów i zwiększenie popytu na wodór. Firmy będą również promować wprowadzanie na rynek pojazdów elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi.
Obecnie istnieje szereg układów napędowych, których głównym celem jest zapewnienie neutralności emisyjnej. Użytkownicy mają do dyspozycji elektryczne pojazdy hybrydowe, akumulatorowe i wodorowe, w zależności od warunków energetycznych panujących w różnych krajach i regionach oraz sposobu, w jaki klienci korzystają ze swoich pojazdów.
Lekkie pojazdy ciężarowe są często używane do transportu towarów dla supermarketów i sklepów ogólnospożywczych. Oprócz możliwości chłodzenia i zamrażania produktów, w ciągu jednego dnia pojazdy te muszą być w stanie pokonać duże odległości realizując szereg dostaw. Muszą też mieć możliwość szybkiego tankowania. Właśnie do takich zastosowań idealnie nadają się wodorowe ogniwa paliwowe.
W ramach współpracy czterej partnerzy wykorzystają swoją połączoną wiedzę – technologię produkcji samochodów ciężarowych Isuzu i Hino oraz technologię ogniw paliwowych Toyoty – do stworzenia produktów, które będą mogły być wykorzystane w lekkich samochodach ciężarowych. Nowe pojazdy elektryczne zostaną wprowadzone na rynek na początku roku 2023 i będą używane przez partnerów w punktach dystrybucji w prefekturze Fukushima i projektach wdrożeniowych w Tokio. W ten sposób firmy chcą promować zrównoważone i praktyczne inicjatywy mające na celu upowszechnienie lekkich ciężarówek elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi oraz wodoru jako paliwa.
Źródło: Toyota
Utworzona: 2022-08-24