Stylizacja nadwozia MAX-a nawiązuje do pozostałych modeli z rodziny PROACE. Uwagę zwraca przednia listwa w kolorze nadwozia oraz czarny grill, a także opcjonalne światła Full LED oraz światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Auto może być wyposażone w 16-calowe obręcze kół. Tak jak pozostałe modele serii, również największy dostawczak japońskiej marki oferowany jest z bateryjnym napędem elektrycznym, który gwarantuje dobre osiągi, komfortowe prowadzenie oraz dużą ładowność w różnych konfiguracjach - bez kompromisów pod względem praktyczności i niezawodności.
2 rozstawy osi, 3 długości, 3 wysokości i różne konfigiracje
Furgon dostępny jest w sześciu konfiguracjach, które bazują na dwóch wariantach rozstawu osi (3450 mm i 4035 mm), trzech długościach (5413 mm, 5988 mm i 6363 mm) oraz trzech wysokościach (2254 mm, 2525 mm i 2764 mm). Pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi od 10 do 17 m³, co pozwala na przewiezienie nawet do pięciu europalet. Odmiana L4 H3 ma prawie trzy razy większą pojemność od średniego vana PROACE w największym wariancie.Furgon brygadowy ma drugi rząd siedzeń z czterema miejscami, co pozwala przewieźć łącznie do siedmiu osób. Auto występuje też jako podwozie do zabudowy z możliwością wyboru otwartej skrzyni ładunkowej w wersji fabrycznej - z wywrotem lub bez - w wariantach z pojedynczą lub podwójną kabiną.
Dopuszczalna masa całkowita modelu z konwencjonalnym napędem, w zależności od konfiguracji, wynosi od 3300 do 3500 kg, natomiast w autach z napędem elektrycznym od 3500 do 4250 kg. Wersja Electric ma najlepszą w klasie ładowność (1500 kg) oraz uciąg (2400 kg). W autach z silnikami Diesla ładowność wynosi do 1500 kg, a uciąg do 3000 kg - w zależności od wybranego wariantu nadwozia.
Mocny i wydajny napęd elektryczny
Auto w wersji elektrycznej ma 200 kW/270 KM mocy oraz 410 Nm momentu obrotowego. Zasięg do 420 km (zgodnie z normą WLTP) pozwala na bezproblemową realizację codziennych zadań. Za pomocą przycisku kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: ekonomiczny, normalny lub dynamiczny. W trybie ECO moc ograniczona jest do 120 kW/163 KM, a najważniejszy jest zasięg. Tryb NORMAL zapewnia najlepszy balans między osiągami a zasięgiem (moc 160 kW/218 KM), a POWER umożliwia skorzystanie z pełnej mocy 200 kW/270 KM.System odzyskiwania energii podczas hamowania pozwala doładować baterię podczas hamowania lub toczenia się. Przy użyciu łopatek za kierownicą można dostosować jeden z czterech poziomów działania rekuperacji. Im wyższy poziom, tym auto szybciej zwalnia i odzyskuje więcej energii.
Litowo-jonową baterię o pojemności 110 kW można naładować do 80% w 55 minut, korzystając z szybkiej ładowarki o mocy 150 kW. Pokładowa ładowarka AC o mocy 11 kW umożliwia uzupełnienie energii przez noc lub gdy auto jest zaparkowane przez dłuższy czas. W pierwszym kwartale 2025 roku wprowadzona zostanie ładowarka o mocy 22 kW.
Konwencjonalne z silnikami 2.2 D-4D
Toyota jest dostępna również z silnikami wysokoprężnymi D-4D. W podstawowej wersji motor o pojemności 2,2 l ma 88 kW/120 KM oraz 320 Nm i jest sparowany z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Wariant o mocy 103 kW/140 KM ma 350 Nm momentu obrotowego ze skrzynią manualną lub 380 Nm, gdy auto wyposażone jest w ośmiobiegowy automat. Najmocniejsza odmiana silnika D-4D ma 132 kW/180 KM mocy i występuje zarówno ze skrzynią automatyczną, jak i manualną. Wszystkie wersje mają napęd na przednią oś.Dzięki zabudowom można dostosować dostawczaka do potrzeb prowadzonego biznesu, a proces konwersji przeprowadzony zostanie przez autoryzowanego partnera na danym rynku. Partnerzy muszą spełnić wysokie wymagania, zgodne ze standardami Toyoty.
Akcesoria
Szeroka gama akcesoriów zwiększa praktyczność nowej Toyoty. W przypadku furgonu można zamontować dodatkowy bagażnik dachowy, platformę bagażową oraz drabinę na tylne drzwi, a wnętrze przestrzeni ładunkowej można doposażyć w półki, drążki, czy zaczepy. W przypadku auta z wyższym nadwoziem przestrzeń można przerobić np. w mobilny warsztat. Podłogę ładowni można pokryć sklejką lub polipropylenem (do 50% lżejsze niż drewno), a także zamontować szyny mocujące i pasy, aby przewożony towar był bezpieczny. Dostęp do przestrzeni ładunkowej można zabezpieczyć dodatkowym zamkiem, a z tyłu zamontować hak holowniczy. W przypadku aut z napędem elektrycznym dostępna jest szeroka gama kabli wraz z pokrowcami, a także ładowarki HomeCharge.Systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy
Pojazd wyposażony jest w systemy bezpieczeństwa i wsparcia, które chronią kierowcę i pasażerów oraz sprawiają, że prowadzenie jest mniej stresujące. W autach z napędem elektrycznym o DMC do 4250 kg systemy MIOS oraz BSI informują o obiektach w martwym polu od strony pasażera. Czujniki i kamery monitorują tę przestrzeń, a gdy zostanie wykryty np. pieszy lub rowerzysta na tablicy wskaźników zapalą się lampki świateł awaryjnych, a na lusterkach wyświetlone są trójkąty ostrzegawcze.Jazdę po drogach szybkiego ruchu wspomaga system Crosswind Assist, który stabilizuje nadwozie w sytuacji mocnych podmuchów wiatru. System działa delikatnie, dohamowując pojazd, by nie zjechał ze swojego pasa. W razie wypadku, wszystkie dane dotyczące auta tuż przed, w trakcie i po kolizji zbiera Event Data Recorder. Wkrótce do wyposażenia modelu trafi system wspomagania jazdy w korku (Traffic Jam Assist) jako rozszerzenie tempomatu adaptacyjnego. System wykrywa pojazd poprzedzający oraz utrzymuje auto na środku pasa. Gdy zachodzi taka konieczność, system doprowadza to zatrzymania, a następnie rusza, gdy jest to już możliwe. Parkowanie i manewrowanie ułatwiają tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania. W zależności od wersji, czujników jest od 14 do 16. Samochód dostępny jest także z cyfrowym lusterkiem wstecznym.
Multimedia
10-calowy dotykowy ekran systemu multimediów jest standardem w odmianie elektrycznej oraz występuje jako opcja w autach z silnikami Diesla. Wbudowana karta SIM umożliwia korzystanie z nawigacji online z trójwymiarowymi mapami oraz informacjami o ruchu drogowym. Pojazd wyposażony jest także w asystenta głosowego, Bluetooth oraz radio DAB. Tablica wskaźników przed kierowcą ma 7-calowy kolorowy wyświetlacz. W wersjach z silnikami wysokoprężnymi standardem jest 5-calowy ekran kolorowy oraz klasyczne analogowe zegary. Samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto.Źródło: Toyota