To pierwszy krok w kierunku uczynienia transportu naszych produktów bardziej ekologicznym. Technologia jest wciąż nowa i chcemy pomóc w jej testowaniu i rozwijaniu. Dzięki trzem naczepom zarówno my, jak i DFDS, zdobędziemy cenne doświadczenie. Miejmy nadzieję, że w ciągu kilku lat będziemy mogli zelektryfikować całą flotę naczepNaczepa jest dziełem firmy Krone, a agregat chłodniczy Carrier Transicold wyposażono w napęd elektryczny E-Drive z systemem odzyskiwania i magazynowania energii. System przekształca energię kinetyczną generowaną przez osie naczepy w energię elektryczną, która jest następnie przechowywana w akumulatorze zasilającym jednostkę chłodzącą. Akumulator można naładować w ciągu zaledwie dwóch godzin.
- skomentował Lars Feldskou, dyrektor ds. zakupów w Danish Crown.
Chociaż zarówno akumulator, jak i generator prądu mają znaczną masę, elektryczne chłodnie są lżejsze niż naczepy z konwencjonalnym agregatem zatankowanym olejem napędowym. "Elektryki" wytwarzają również znacznie mniej hałasu niż naczepy wyposażone w agregat chłodniczy z silnikiem Diesla. Umożliwia to realizację nocnych dostaw żywności do punktów zlokalizowanych w miejskich strefach ciszy.
Źródła: Danish Crown, Facebook DFDS