W naklejki Angles Morts muszą być wyposażone pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony (samochody ciężarowe, autobusy i autokary) poruszające się w środowisku miejskim. Z obowiązku tego wyłączone są pojazdy rolnicze i leśne, pojazdy służb odśnieżania i obsługi autostrad, które nie są przeznaczone do eksploatacji na obszarach miejskich. Co istotne, zagraniczne ciężarówki również podlegają temu obowiązkowi.
Znak ten musi być widoczny po bokach oraz z tyłu pojazdu. Zasadniczo umieszczony na wysokości od 0,90 m do 1,50 m nad ziemią, z wyjątkiem szczególnych przypadków. Musi być umiejscowiony w taki sposób, aby nie utrudniał widoczności tablic rejestracyjnych i napisów pojazdu, widoczności różnych świateł i urządzeń sygnalizacyjnych, jak również pola widzenia kierowcy. Jak poinformowało francuskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych na początku stycznia br., w okresie przejściowym trwającym 12 miesięcy pojazdy, które zostały wyposażone w boczne i tylne oznaczenia wskazujące na obecność martwego pola, będą uważane za zgodne z wymogami rozporządzenia nawet jeśli oznakowanie to nie będzie ściśle zgodne z systemem modelowym.
Poniższy filmik pokazuje, gdzie powinny znaleźć się naklejki Angles Morts.
Od stycznia do końca marca br. trwał okres przejściowy, podczas którego francuskie służby pouczały kierowców o wymogu stosowania naklejek. O jego zakończeniu poinformował w mediach społecznościowych Philippe Degraef z Feberty .
Depuis le 01/01/21 les véhicules >3,5t qui circulent en France doivent être pourvus d'autocollants "Angles morts". Jusqu'à présent les autorités de contrôle ont fait preuve de tolérance. Ce ne sera plus le cas à partir du 01/04/21. Amende de 135€ en cas d'infraction. pic.twitter.com/1pbIVCj7oQ
— Philippe Degraef (@PhilippeDegraef) March 31, 2021
❗Informujemy, że oznakowania można zakupić chociażby w internetowych serwisach sprzedażowych.
Link