Poligon doświadczalny w północnej Szwecji — obejmujący zamarznięte jeziora i tereny pokryte lodem i śniegiem, gdzie temperatury dochodzą do minus 40 °C — jest bardzo trudnym sprawdzianem dla pojazdów i kierowców. W ciągu 40 godzin jazd testowych ciężarówka pokonała ponad 3000 km. Wszystkie testy zakończyły się pozytywnymi wynikami.
Testom w ekstremalnych warunkach zimowych zostały poddane nowe i zmodernizowane rozwiązania, w tym między innymi:
• SAF TRAKr — oś elektryczna przekształcająca energię kinetyczną pojazdu, wytwarzaną np. podczas hamowania, w energię elektryczną, która może służyć do zasilania np. systemów ogrzewania i chłodzenia lub windy załadowczej;
• HOLLAND SHAC — automatyczny system sprzęgania ciągnika siodłowego z naczepą odbierający informacje z szeregu czujników, który umożliwia m.in. automatyczne otwieranie i zamykanie sprzęgu siodłowego oraz przyłączanie przewodów;
• SAF TIRE PILOT I.Q. — cyfrowy asystent ciśnienia w oponach naczepy, który w razie potrzeby automatycznie uzupełnia ubytek powietrza i wysyła powiadomienie do kierowcy w kabinie;
• HALDEX EB+ 4.0 — elektroniczny układ hamulcowy naczepy, który ma modułową konstrukcję i może być indywidualnie konfigurowany. Służy jako platforma dla różnych produktów, takich jak EBS, ABS z systemem zapobiegania przewróceniu się pojazdu i konwencjonalny ABS dla naczep;
• HALDEX ILAS-E — elektrycznie sterowany system podnoszenia i opuszczania jednej lub kilku osi w układach zawieszenia pneumatycznego;
• HALDEX Safe Parking Trailer (TEM) — system automatycznie aktywujący hamulec postojowy, aby poprawić bezpieczeństwo podczas sprzęgania i odczepiania naczep.
Nasze moduły i systemy podwozia są użytkowane na całym świecie, w bardzo różnych warunkach. Podczas opracowywania nowego produktu naszym priorytetem jest bezpieczeństwo i zapobieganie wypadkom. Wyniki testu będą miały bezpośredni wpływ na rozwój i doskonalenie naszych produktów
zapewnił Sebastian Quick, wiceprezes ds. badań i rozwoju w SAF-HOLLAND.

Źródło: SAF-HOLLAND