Aby przyspieszyć przejście na bardziej zrównoważony transport, musimy zaoferować naszym klientom sieć dostaw czystej energii, która nie obejmuje tylko oleju napędowego. W tym celu musimy być na bieżąco z nowościami, sprawdzać, które opcje spełniają wymagania firmy transportowej i wyprzedzać rynek wyjaśnia Marta Fàbregas, CEO w OnTurtle.Stacje obsługiwane przez Knauber, wiodącego dostawcę zrównoważonych rozwiązań energetycznych, znajdują się w strategicznych punktach w całych Niemczech i mają na celu zaoferowanie profesjonalnym flotom transportowym niedrogiej i wydajnej alternatywy w celu zmniejszenia ich wpływu na środowisko.
BioLNG to odnawialne źródło energii powstające z odpadów organicznych, takich jak odpady rolnicze, obornik, ścieki lub stałe odpady komunalne. Jest on wytwarzany w procesie beztlenowym, co czyni go paliwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla, ponieważ CO₂ emitowany podczas spalania jest wychwytywany przez rośliny lub organizmy, które dają początek biogazowi. W przeciwieństwie do LNG, który ma ograniczoną dostępność, bioLNG jest odnawialny i zrównoważony, ponieważ jego produkcja może być zintegrowana z gospodarką o obiegu zamkniętym poprzez ponowne wykorzystanie odpadów i minimalizację marnotrawstwa. Jest również kompatybilny z pojazdami zasilanymi LNG. Paliwo to spełnia europejskie przepisy dotyczące ochrony środowiska, ponieważ pomaga znacznie zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych, takich jak CO₂.
To nie pierwszy raz, kiedy OnTurtle zwraca się ku alternatywnym źródłom energii. W 2019 r. firma utworzyła swoją sieć z dostawami LNG, która obecnie obejmuje 154 stacje strategicznie zlokalizowane w Hiszpanii, Francji, Belgii, Holandii, Włoszech i Niemczech. Podobnie, do 2024 r. potroiła swoją sieć HVO do ponad siedemdziesięciu stacji w sześciu krajach (Holandia, Austria, Niemcy, Hiszpania, Włochy i Belgia). Teraz robi krok naprzód, uruchamiając sześć pierwszych stacji tankowania bioLNG, a w nadchodzących miesiącach liczba ta ma się jeszcze zwiększyć.
Źródło: OnTurtle